×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رئیس سازمان صمت مازندران خبر داد؛ اعمال محدودیت های برقی برای واحدهای تولیدی در مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران، ازتصمیم های جدید استانی برای کاهش مصرف برق در واحدهای تولیدی وصنعتی به خصوص در واحدهای صنعتی که بیش از سه مگاوات مصرف برق دارند، خبر داد.

کرات آملی؛حسینقلی قوانلو در جمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آمل در شهرک صنعتی امامزاده عبداله (ع) این شهرستان گفت، این محدودیت‌ها درزمان اوج مصرف برق مشترکان خانگی، در ساعت‌های ۱۲ تا حداقل ۱۸ برای واحدهای صنعتی که بیش از ۳ مگاوات مصرف روزانه برق آنها است با هماهنگی شرکت توزیع برق استان، خاموشی این واحدها در ساعت‌های اعلام شده، اعمال خواهد شد.

وی افزود: برای واحدهای تولیدی کوچک نیز با هماهنگی‌هایی که با شرکت برق استان شده، قطعی برق نیزتا حد امکان قطع نشود، البته به شرط اینکه خود واحدهای تولیدی نیز مصرف برق روزانه خودشان را دراین مدت به شدت کاهش دهند.

رئیس سازمان صمت مازندران همچنین به مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی خسارت دیده ناشی ازخاموشی های ناخواسته برق که دچارخسارت شدند، گفت، البته بسیاری از واحدهای تولیدی بیمه هستند که ازاین طریق می‌توانند با تکمیل مدارک مورد نیاز نسبت به ارائه درخواست قانونی وپیگیری دریافت خسارت و غرامت ازبیمه خود اقدام کنند.

قوانلو ادامه داد، درستاد تسهیل استانی رفع موانع تولید نیز مطرح وپیشنهاد شده که حداقل تا ۳ ماه آینده به واحدهای تولیدی وصنعتی که با معضل خاموشی دراین مدت مواجه بودند، بدهی‌های بانکی وتامین اجتماعی آنها که به صورت مستقیم ویا اینکه دراین فرایند مقصر نبودند، استمهال داده شود تا ازاین بحران نیز به سلامت عبور کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که اکنون کشور ما به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه وفشار اقتصادی با آن مواجه شده همه واقف هستند وباید با صبوری و همکاری‌ها از این شرایط سخت عبور کنیم، تصریح کرد، اینکه همه و در هر مسئولیت و رده‌ای که هستند بر ضعف‌ها بکوبند و القای ناامیدی داشته باشند، درست نیست، چرا که کشور به آرامش نیاز دارد.

در ادامه نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشور ما با برخورداری از منابع زیاد و ارزشمند خدادادی با وجود همه فشارهای اقتصادی و تحریمی نباید درگیر خاموشی برق و قطعی گاز در واحدهای تولیدی شود، گفت، باید اذعان کنیم که خاموشی‌ها اخیر در کشور متأسفانه به علت بی مدیریتی‌های ناشی از عدم آینده نگری درسال های قبل بوده که در روزهای اخیر و گرمای هوا به عمد یا سهواً باعث گلایه‌های شدید مردمی شده است.

حاجی پور با بیان اینکه متأسفانه دولت فعلی مسبب این بی تدبیرها است، چرا که مطابق برنامه توسعه‌ای کشور باید زیرساخت‌های لازم در ایجاد نیروگاه‌های جدید و جایگزین درکشور اقدام می‌شد، تصریح کرد، اینکه تولید کنندگان ما در شرایط سخت تحریمی اقدام به تهیه مواد اولیه می‌کنند و تلفن من با تماس‌های پی درپی تولید تعدادی ازآنها که با خاموشی‌ها بیش از ۶ تا ۱۳ ساعته دچار خسارت‌های میلیاردی شدند، چه پاسخی باید بدهیم!؟

وی افزود: انتظار هست که مدیران کشوری دراین شرایط حساس که تولیدکنندگان ما درچند سال اخیر وتحریمی کشور درخط مقدم تولید اقتصادی کشور پیشگام و حتی صادرات محور نیز بودند، از آنان قدردانی کنیم و در مواقع بحران فعلی در کنار آنها برای حمایت همه جانبه باشیم، نه اینکه درپشت این بحران‌ها قائم شویم.

سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت، وقتی دولت و متولیان امر زیرساخت‌های لازم را برای حمایت از بخش تولید ایجاد نمی‌کنند، درخواست از تولیدی‌ها در شرایط‌های خاص نیز واقعاً بیهوده است.

وی افزود: متأسفانه درسال های اخیر در فصل زمستان با افت و قطع گاز و در تابستان نیز خاموشی‌های گسترده برق مواجه هستیم و در این وضعیت همه نگاه‌ها به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی برای صرفه جویی ها و توقف فعالیت برای یک دوره کوتاه مدت است.

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران با بیان اینکه قطع مکرر و بدون اطلاع رسانی برق تولید در مازندران را دچار مشکلات زیادی کرده است، اظهار کرد: طبق قانون کسب و کار و ماده ۲۵ آئین نامه، باید غرامت نیز به بخش تولید و صنعت بابت خسارت وارده ناشی از قطع انرژی پرداخت شود.

رضوی با بیان اینکه مدیران واحدهای تولیدی هم از شرایط کشور که دچار تحریم‌های ظالمانه هست خبر دارد و در این جنگ نابرابر اقتصادی نیز تمام تلاش وهمت خود را برای تولید و تأمین نیازهای داخلی به کار بسته است، گفت، با وجود آنکه این نگاه و رویکرد در ذهن همه مدیران واحدهای تولیدی استان وکشور هست، متأسفانه این ذهنیت در مسئولان استانی و کشوری نهادینه نشده است.

رضوی تصریح کرد، امروز صنعت جلودار مبارزه با جنگ اقتصادی است و هر اختلالی در این مسیر به وجود بیابد، جبران خسارت‌های آن غیرقابل جبران خواهد بود.

وی با بیان این مثال که شما وقتی به جنگ می‌روید حداقل فشنگ باید داشته باشید، گفت، در شرایط تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشور ما، اینکه دراین وضعیت شاهد خاموشی‌های بی برنامه و طولانی مدت باشیم، تصورآن را داشته باشد، که چه وضعیتی برای واحدهای تولیدی ازجمله صنعت لبینات، خوراکی‌ها وغیره پیش خواهد آمد.

وی اضافه کرد، درعین حال وبا وجود کمبود انرژی، از مدیران واحدهای تولیدی درشهرک‌ها و صنایع مختلف استان درخواست کردیم تا با مدیریت مصرف برق، شیفت‌های کاری را تغییر و یا تعدیل کنند و یا از ژنراتورها برای تأمین انرژی استفاده شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، دربخش دیگری، با اظهار اینکه ضرر و زیان وارده به بخش تولید، باعث خسارت‌های سنگین مالی درپی عدم تولید ونیز آسیب به تجهیزات وماشین آلات و بیکار کردن کارگران می‌شود، گفت، از مدیران شرکت توزیع برق درسطح شهرستان آمل ونیز دیگر شهرهای استان درخواست جدی داریم که برای اعمال خاموشی با برنامه در حوزه تولید و صنعت با اطلاع رسانی ازقبل اقدام و مدیریت کنند.

رضوی یادآورشد، تصور اینکه یک واحد تولیدی وصنعتی روزانه دریک شیفت کاری حداقل ۶ تا ۸ ساعت برق نداشته باشد، عایدی نیز نخواهد داشت و در کنار آن باعث وارد شدن ضرر مستقیم به کارخانه، خرابی دستگاه‌ها و بیکاری کارگران می‌شود./مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.