×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد؛مثبت شدن رشد اقتصادی کشور

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از مثبت شدن رشد اقتصادی کشورخبرداد.

کرات آملی،مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس در حاشیه بازدید از شرکت دسا چند تن از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس درگفتگو با خبرنگاران بخشی از افزایش نامتوازن و افسار گسیخته قیمت در برخی کالاها و خدمات را ناشی از تشدید شرایط تحریمی کشور در سال‌های ۹۸ و۹۹ بیان کرد وادامه داد: متأسفانه در دو سال گذشته فشار زیادی به اقتصاد کشور و مردم وارد شده که حداقل مقداری از این وضعیت با تغییر دولت و انرژی و پویایی که قطعاً اتفاق خواهد افتاد وتحرک بیشتری که در اقتصاد کشور درماه های اخیر داشتیم، امیدوارم سال بهتری را در ادامه در پیش داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس کرد:که در ۹ ماهه پارسال رشد اقتصادی درایران مثبت بوده و این نوید بخش رشد مثبت اقتصادی کشور باعث بهبود درآمد ومعیشت مردم نیز درسال جاری منجر شود.

طغیانی اظهارداشت: البته معتقدم بخشی از افزایش سرسام آور قیمت‌ها ناشی از افزایش سوداگرایانه برخی افراد باشد.

وی افزود: البته این شرایط هم دور از تصور نیست که با روی کارآمدن دولت جدید و تثبیت شرایط دولت، قیمت‌ها و همچنین نظارت‌ها جدی تر وکنترل شده تر باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد، قطعاً این کاهش قیمت‌ها در خودرو، مسکن و دیگر بخش‌ها نیز خواهد شد و کمیسیون اقتصادی مجلس هم دراین راستا به دنبال راهکارهای مهم دراین زمینه‌ها است.

رضا حاجی پور  نماینده مردم آمل در مجلس نیز دراین بازدید با بیان اینکه از شروع به کار نمایندگی ام در این شهرستان پرسش‌های زیادی درخصوص نحوه فعالیت شرکت دیزل سنگین در شهرستان آمل مطرح بوده است، گفت، پرسش اصلی دراین بخش، عدم پیشرفت آن بوده زیرا این شرکت راکد باقی مانده وتوسعه پیدا نکرده است.

حاجی پور افزود: این شرکت حدود ۸۰ هکتار زمین در اختیار دارد درحالی که در همجواری این، شهرک صنعتی آمل با همین مقدار زمین اکنون بیش از ۲۰ هزار نیروی فعال کاری در شرکت‌های تولیدی این شهرک دارد که شهرستان آمل را به قطب صنعتی استان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مدیران و هیئت مدیره شرکت دسا این شرکت را به حالت جزیره‌ای عمل کردند، گفت، هرچند در سال‌های نخست قدم‌های خوبی برای توسعه شرکت واشتغالزایی برداشته شد، اما با توجه به هدف گذاری‌های بلندی که این شرکت پیش بینی کرده بود وقول هایی که مدیران آن داده بودند در سال‌های اخیر درهمان نقطه متوقف شد.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی درادامه با بیان اینکه نشست‌های متعددی را با وزیر دفاع ونیز آقای میرسلیم در مجلس داشته است، گفت، پیشنهادی که به وزیر دفاع شده و آقای وزیرهم پذیرفته بود، زمین‌های مازاد شرکت درقالب تکمیل زنجیره این شرکت تحت کنترل به سرمایه گذاران در تولید قطعه‌های مورد نیاز تولید موتور دیزلی انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.