×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در آمل

اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی کشور در شهرستان آمل ساخته می‌شود.

کرات آملی،علیرضا شریعت فرماندار آمل گفت:تفاهم نامه تاسیس اولین رآکتور گازی سازی پلاسمایی جهت امحاء پسماند‌های عفونی مازندران با پیگیری فرماندار آمل، بین شهرداری آمل و بنیاد فن آوری و شتابدهی منعقد شد.

او افزود:این تکنولوژی در دنیا تنها در اختیار ۴ کشور آمریکا، انگلیس، روسیه و چین قرار دارد که در سال‌های اخیر، ایران توانسته با کمک شرکت‌های دانش بنیان، این تکنولوژی را بومی سازی کنند.

شریعت گفت:این تکنولوژی می‌تواند تا ۱۰ هزار درجه سانتی گراد حرارت ایجاد کند و امن‌ترین روش برای حل معضل پسماند‌های عفونی و خطرناک است که بجز پسماند‌های عفونی برای حل مشکل پسماند‌های ویژه شرکت‌های صنعتی درگیر با مسائل شیمیایی نظیر کارخانجات چرم، صنایع دارویی و نظایر آن‌ها کاملا کارآمد است.

او افزود:طبق تفاهم نامه به عمل آمده قرار است این مجتمع ظرف ۶ ماه آینده افتتاح و به بهره برداری برسد که در اینصورت، بدل به اولین مجتمع امحاء پسماند‌های عفونی و ویژه به روش پلاسمایی در کشور خواهد شد.

فرماندار آمل گفت:این طرح محصول مشترک دپارتمان‌های محیط زیست و فیزیک پلاسمای بنیاد فناوری و شتابدهی می‌باشد.

شریعت افزود:این شرکت دانش بنیان تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال فعالیت است و پروژه مزبور با مشارکت صندوق ملی محیط زیست و حمایت‌های استانداری مازندران، فرمانداری آمل، شهردار و شورای اسلامی شهر در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.