×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعطیلی پاساژ‌ها و تالار‌های آمل تحت تاثیر وضعیت بحرانی کرونایی

فعالیت پاساژ‌های صنفی و تالار‌ها به علت شرایط حاد کرونایی، در آمل ممنوع شد.

کرات آملی،،علی اصغری رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان آمل، از بازگشت موج جدید محدودیت‌های کرونایی در پاساژ‌های صنفی، تالار‌ها، رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها در این شهرستان به دنبال شرایط بحرانی و قرمزشدن ناشی از این بیماری از روز شنبه ۲۱فروردین۱۴۰۰ خبر داد.

او افزود: ممنوعیت فعالیت همه پاساژ‌های صنفی شهرستان آمل به مدیران اتحادیه صنف پوشاک شهرستان اطلاع داده شده و طبیعتا” متصدیان واحد‌های صنفی از این وضعیت اطلاع پیدا کردند.

اصغری با تاکید بر اینکه البته از روز ۱۵فروردین به بعد فعالیت همه تالار‌های برگزاری جشن‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع شد، افزود: فعالیت همه رستوران ها، کبابی‌ها، فست فود‌ها و قهوه خانه‌ها نیز تا عادی شدن شرایط فقط بصورت ارائه خدمات بیرون بر مجاز خواهد بود.

اصغری ادامه داد: این تصمیم‌ها بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان و نیز شهرستان آمل در پی تغییر وضعیت شهرستان به حالت فوق حاد بیماری کرونا و قرمز شدن رنگ بندی در این شهرستان با اجرای محدودیت‌ها برای تمامی صنوف گرفته شده و از فردا شنبه ۲۱فروردین به طور جدی قابل اجرا است.

او افزود: فقط مشاغل گروه یک به شرط رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

اصغری گفت: همه واحد‌های صنفی برابر مصوبه ستاد کرونای استان و شهرستان ملزم به رعایت شیوه نامه‌ها و تصمیم‌های گرفته شده هستند و در صورت بی توجه بودن به مصوبات ستاد کرونا، با همکاری اتاق اصناف و نیروی انتظامی، با پلمب واحد صنفی خود مواجه خواهند شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل، در عین حال از مدیران واحد‌های صنفی و مردم درخواست کرد برای عبور از شرایط قرمز کرونایی شهرستان، در اوج گیری دوباره این بیماری باید با رعایت شرایط اعمال شده در قطع زنجیره کرونا همکاری کنند.

همچنین معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: شرایط قرمز کرونایی شهرستان آمل در روز‌های گذشته باعث شده تا هر ۵ بیمارستان فعلی این شهرستان با حداکثر ظرفیت بیماران کرونایی را پذیرش کنند.
علیرضا شریعت افزود: به همین خاطر جلسه اضطراری و فوق العاده بابت وضعیت بحرانی شهرستان آمل برگزار شد و شرایط حاد شهرستان نیز بررسی وتصمیم‌های جدید نیز گرفته شد.
او ادامه داد، متاسفانه در روز‌های گذشته تعداد آزمایش‌های کرونایی گرفته شده شهروندان در آزمایشگاه‌های این شهرستان مثبت بوده که این وضعیت و آمار‌های موجود نگران کننده و تکان دهنده است.

فرماندار ویژه آمل، با اشاره به اینکه مراجعه روزانه افراد برای ویزیت سرپایی در ۵ بیمارستان این شهرستان اکنون بیش از ۶۰۰ نفر در روز رسیده است، تصریح کرد، متاسفانه اکنون بیش از ۲۳۲ نفر در مراکز درمانی این شهرستان به علت ابتلا به بیماری کرونا بستری هستند که در مقایسه با حدود دو هفته قبل که کمتر از ۶۰ نفر بوده، با افزایش چندین برابری مواجه شده است.

شریعت اضافه کرد، متاسفانه اکنون بیش از ۵۰ نفر در بخش ویژه بیمارستان‌های آمل به علت تشدید وضعیت کرونایی تحت درمان قرار دارند.

وی، یکی از علل  افزایش چند برابری مبتلا شدن شهروندان آملی به بیماری کرونا را عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تعطیلات نوروز توسط شهروندان بیان کرد و ادامه داد، البته ورود مسافران نوروزی به شهرستان آمل نیز به روند کنترل شده شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خلل ایجاد کرد و متاسفانه این وضع باعث شده آمار مبتلایان کرونا در شهرستان آمل افزایش یابد.
شریعت اضافه کرد، افزایش شیوع بیماری کرونا و قرمز شدن وضعیت شهرستان آمل زمینه اوج گیری موج چهارم این بیماری در این شهرستان شده و به همین خاطر مجبور هستیم مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک را با جدیت بیشتری مورد پایش قرار دهیم.


فرماندار آمل همچنین با تاکید بر اینکه برای قطع زنجیره و شیوع بیماری کرونا، چاره ای جز همکاری همه شهروندان و رعایت همه موارد شیوه نامه‌های بهداشتی نیست، گفت: مردم عامل اصلی قطع زنجیره بیماری کرونا هستند و با رعایت دستورالعمل‌ها این مهم محقق می‌شود.
شریعت گفت: متاسفانه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش آمار بیماران کرونایی بار سنگینی بردوش کادر درمانی گذاشته است.
وی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا به سلامتی خود، خانواده و جامعه اهمیت دهند و شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.