×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تاکید فرماندار بر ظرفیت بالای گردشگری  شهرستان آمل

فرماندار آمل ضمن اشاره به نادیده گرفتن ظرفیت بالای این شهرستان تصریح کرد: آمل ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد.

کرات آملی،فرماندار آمل دربازدید مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از طرح توسعه گردشگری در بستر رودخانه هرازبا اشاره به اینکه این شهر هنوز تبدیل به مقصد گردشگری نشده است، تصریح کرد:آمل ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد تا با رونق سرمایه گذاری، ضمن ایجاد ظرفیت ها و بهره برداری از آن، افزایش درآمد مردم را نیز سبب شود.

علیرضا شریعت با بیان اینکه یکی از ویژگی های ناب شهرستان آمل رودخانه هراز است که هیچ گاه به آن توجه نشده است، گفت: شورای شهر و شهرداری به این باور رسیده اند که اتفاق بزرگی برای شهر آمل در رودخانه هراز رخ خواهد داد.

حمید هاشمی شهردار آمل نیز در این بازدید گفت: طرح توسعه گردشگری بستر رودخانه کبیر هراز با همکاری امور آب استان و شهرستان در مساحتی حدود ۱۲ هکتار و به طول سه کیلومتر در ۵ فاز اجرایی خواهد شد.

هاشمی مدت زمان اجرای این طرح در فاز نخست را 9 ماه عنوان کرد و اضافه کرد؛ این پروژه به طول 8 و نیم کیلومتر از میدان علویان تا کمربندی هزار سنگر – محمودآباد ادامه خواهد داشت و در برآورد اولیه 70 میلیارد تومان  برای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه رودخانه هراز از جهت قرارگیری در وسط شهر، شهرآمل را به دو نیم تقسیم کرده که خود موجب ایجاد ظرفیت عظیم گردشگری در این حوزه شده است که بایستی از این ظرفیت به وجود آمده کمال بهره برداری صورت گیرد تا رفاه آرامش شهروندان را بدنبال داشته باشد.

شهردار آمل خاطر نشان کرد: متأسفانه با ایجاد کمربندی‌ها در حاشیه شهرها، این شهرها محل گذر مسافران شده و اکثر شهرهای مازندران از اقامت مسافران و منافع حاصل از آن بی بهره‌اند و از سویی نیز بیشتر زمین‌های بستر رودخانه‌ها تصرف شده و حتی برای بستر رودخانه سند دریافت کرده‌اند که امروز شهرداری با اجرای طرح توسعه، در این زمینه کمک بزرگی برای آزادسازی این بستر به شمار می‌رود.

وی افزود: تاکنون چهار هکتار به میزان دو قطعه زمین که در بستر رودخانه سند دریافت کرده بودند، آزادسازی شده است و در ادامه نیز برای اجرای این پروژه، قطعات دیگر نیز مسیرهای قضائی را طی خواهیم کرد و از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

شهردار آمل با اشاره به چشم اندازهای اجرای طرح توسعه گردشگری در این رودخانه اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای پیاده روی،دوچرخه سواری، اسکیت سواری، سد لاستیکی و المان‌هایی با هویت بومی در این طرح در نظر گرفته شد. فاز نخست این طرح تا آذرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.