×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امدادرسانی به کوهنورد مصدوم در ارتفاعات دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از عملیات موفق گروه‌های امدادی این جمعیت برای کوهنورد تهرانی خبر داد.

کرات آملی،جمشید نیک زاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: در پی اطلاع رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن کوهنورد تهرانی در منطقه آبشار یخی قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

اوافزود: تیم امدادی  پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه  پس از دسترسی به کوهنورد در بارگاه سوم بلافاصله نسبت به انتقال وی اقدام کردند.

نیک زاد گفت: در این حادثه کوهنورد تهرانی که روز گذشته به قله دماوند صعود کرده بودند در مسیر برگشت در منطقه آبشار یخی دچار آسیب شدید از ناحیه مچ پا شد که با تلاش و کوشش فراوان توانست خودش را به بارگاه سوم برسانند.

او  افزود: پس از دسترسی نجاتگران به مصدوم و تثبیت موقعیت وی، مصدوم به منطقه گوسفند سرا منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت:حال عمومی کوهنورد مساعد بوده  و این عملیات ۲۴ ساعته با موفقیت به پایان رسید.

بهره برداری از خانه هلال شهری در آمل

جمشید نیکزاد گفت: نخستین خانه هلال شهری با هدف ارائه خدمات سریع‌تر این جمعیت در مناطق و محله‌های شهری در مجمتع فرهنگی آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) چاکسر شهرستان آمل بهره برداری شد. 
رییس جمعیت هلال احمرشهرستان آمل با اشاره به راه اندازی ۱۳ خانه هلال روستایی و شهری تاکنون در این شهرستان افزود: نقش آموزش کمک‌های اولیه برای اقشار مختلف جامعه به عنوان یک ماموریت در کاهش تلفات جانی و مالی، جمعیت هلال احمر را موظف به ترویج فرهنگ یادگیری کمک‌های اولیه با هدف ارتقای عملکرد افراد در حوادث و سوانح شده است.

نیکزاد با بیان اینکه بهره برداری از خانه هلال در حوزه‌های روستایی شهرستان آمل با همکاری دهیاری این روستا انجام شده است تصریح کرد: با همین رویکرد خانه‌های هلال در مناطق شهری نیز در حال راه اندازی بوده و مدیریت اولیه حوادث و سوانح توسط خود مردم تا رسیدن نیرو‌های امدادی و ارائه خدمات، از مهمترین اهداف خانه‌های هلال در سطح روستا‌ها و مناطق مختلف شهری این شهرستان به شمار می‌رود.
رییس جمعیت هلال احمرشهرستان آمل گفت: خانه‌های هلال، هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیرو‌های محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.