×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میزبانی مازندران از 10 شهید

استان مازندران جمعه هشتم اسفند میزبان پیکر ۱۰ شهید گمنام و با هویت سالهای دفاع مقدس می شود.

کرات آملی،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) در استان مازندران تشییع و خاکسپاری خواهند شد، گفت: از این تعداد، هشت شهید گمنام و ۲ شهید دارای هویت هستند.

سردار عبدالله ملکی افزود: پیکر‌های شهدا عصر جمعه ۸ اسفند ماه سال جاری وارد استان مازندران می‌شود و در میدان جانبازان قائمشهر مورد استقبال مردم و بسیجیان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه پیکر‌های شهدا پس از مراسم استقبال، به صورت خودرویی و موتوری تا ساری مرکز استان تشییع می‌شوند، گفت: تمامی مراحل تشییع شهدا در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید ستاد مقابله با کرونا همراه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: پیکر‌های مطهر شهدا از بلوار پاسداران ساری به سمت بلوار آزادی و میدان ساعت تا میدان شهدا و میدان هلال احمر تشییع شده و پس از آن، تشییع خودرویی در مسیر بلوار دفاع مقدس به سمت میدان ولیعصر (عج) و جاده فرح آباد برگزار می‌شود.

سردار ملکی افزود: پیکر‌های پاک شهدا از ششصد دستگاه به سمت میدان ساعت و از آنجا تا خیابان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، بلوار ارتش و بلوار عسگری محمدیان به صورت خودرویی تشییع خواهند شد.

او یادآورشد: پیکر‌های مطهر این شهدای والامقام پس از تشییع خودرویی برای برگزاری مراسم شب وداع استانی به حسینیه عاشقان کربلا منتقل شده و مراسم شب وداع تلویزیونی بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد.

به گفته سردار ملکی پیکر‌های هشت شهید گمنام (فرزندان روح الله) پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهر‌های رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسئولین شهر‌های قائمشهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه مراسم تشییع شهدا روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح در ۶شهر استان برگزار می‌شود، افزود: ۲ شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر، ۲ شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، ۲ شهید در دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل و ۲ شهید در پارک شهرداری (شهدا) شهرستان رامسر خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید «علی اکبر محمدی» فرزند «جان محمد» که در تاریخ ۱۱/۱۰/۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰ سال به زادگاهش قائمشهر باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: همچنین اطلاعات مربوط به دیگر شهید با هویت تازه تفحص شده پس از اطلاع رسانی به خانواده این شهید والامقام به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.