×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خاموش شدن آتش جنگل‌های آمل

آتش سوزی جنگل‌های آمل با تلاش نیروهای مردمی و امدادی خاموش شد.

کرات آملی،آتش سوزی بخشی از جنگل‌های حوزه دهستان چلاو از توابع امامزاده عبدالله شهرستان آمل که عصر سه شنبه زبانه کشیده بود ، شب سه شنبه با تلاش نیرو‌های مردمی و امدادی شهرستان خاموش شد.
ارتفاعات جنگلی دهستان چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل از عصر سه شنبه در آتش سهل انگاری افرادی قرار گرفت که پس از روشن کردن آتش برای گرم شدن یا پختن غذا، آن را خاموش نکرده بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و بسیج مردمی، تا سه شنبه شب محدوده آتش سوزی شده منطقه جنگلی “گت کلا “چلاو در ارتفاع ۱۴۰۰ متری مهار و به طور کامل خاموش شد.
وحید رضائیان افزود: متاسفانه تاکنون بیش از ۲ هزار متر منطقه جنگلی روستای” گت کلا ” بخش امامزاده عبدالله آمل که پوشیده از برگ‌های خشک جنگلی بوده در آتش سوخت و به برخی گونه‌های گونه‌های جنگلی از نوع ممرز پاکوتاه نیز آسیب جدی وارد شد.
وی، از علت دقیق آتش سوزی در جنگل‌های بخش امامزاده عبدالله آمل در روز گذشته اظهار بی اطلاعی کرد و احتمال داد که افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر و وجود برگ‌های خشک در جنگل از یک سو و بی توجهی همیشگی افرادی که پس از روش کردن آتش نسبت به خاموشی آن سهل انگاری می‌کنند از سوی دیگر سبب بروز چند آتش سوزی در ماه‌های اخیر در جنگل‌های شهرستان شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل تصریح کرد : پیگیری‌های لازم برای شناسایی و دستگیری عاملان این آتش سوزی برای معرفی به مراجع قضایی ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.