×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت ملی نقاره مازندران به نام یک هنرمند آملی

مهارت ساخت و نواختن ساز محلی دِسَرکوتِن به نام هنرمند آملی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت ملی شد.

کرات آملی،وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: مهارت در ساخت و نواختن ساز محلی دِسَرکوتِن یا همان نقاره به نام محمدرضا هاشمی هنرمند آملی در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
محمدرضا هاشمی هنرمند فعال موسیقی متولد سال ۱۳۶۲ در شهرستان آمل، عضو خانه موسیقی ایران و دارای تحصیلات کارشناسی موسیقی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد پنج مازندران است.
این جوان آملی مدت ۱۵ سال سابقه آموزش ساز دَف و نقاره را در کارنامه خود دارد و از سال ۱۳۷۹ با فراگیری ساز دف پا به عرصه موسیقی گذاشت و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به عنوان مربی آموزش در آموزشگاه موسیقی چاووش و سپس در آموزشگاه‌های آفتاب نو بابل، هفت افرنگ قائمشهر، فرهنگ خانه مازندران و کیان آوای ساری به فعالیت‌های هنری خود ادامه داد.
این هنرمند آملی به عنوان سازنده ساز کوبه‌ای دسرکوتن یا نقاره به مدت چهار سال در دومین دوره جشنواره موسیقی لیلم مورد تقدیر قرار گرفت.
همکاری و نوازندگی در تهیه آلبوم‌های فاخر موسیقی مانند آلبوم‌های گنجینه موسیقی مازندران، موسیقی حماسی مازندران، کوه سر ککی، خوشرو خونش، خونش اسحاقی و خوشرو و سابقه حضور در کنسرت‌هایی مانند راست پنجگاه در آمل در سال ۱۳۸۹، چهارگاه با استاد نبی احمدی در سال ۱۳۸۸، بخوان‌ای چرخ در سال ۱۳۹۳، همکاری با گروه رازمهر به سرپرستی ذبیح واحدی در سال ۱۳۹۶ و همراهی با استادان خوشرو و اسحاقی در سال ۹۷ ازجمله سوابق هنری این هنرمند آملی عنوان شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.