×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای پویش هر خانه یک حسینیه برای جلوگیری از گسترش کرونا در ایام محرم

فرماندار شهرستان آمل با تاکید بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم گفت:با توجه به شرایط کرونا یی و وضعیت قرمز شهرستان ، تاکید ما بر اجرای پویش هر خانه یک حسینیه است.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،سید جعفر رسولی در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه همه شیعیان خواستار برگزاری مراسم عزاداری باشکوه محرم هستند، گفت: محرم پیش‌رو با سال های دیگر تفاوت دارد و باید با توجه به شرایط کنونی و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی برگزار شود.

وی آمل را در حال عبور از پیک دوم شیوع کرونا اعلام کرد و ادامه داد: در پیک دوم کرونا میزان بستری های شهرستان  و فوتی‌های آن  از پیک اول به مراتب بیشتر بوده و نباید اجازه دهیم به هیچ وجه وارد پیک سوم شویم.

فرماندار شهرستان آمل بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آملی ها ماسک میزنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند افزود: انتظار ما این است در ایام محرم نیز این پروتکل ها رعایت شود تا شاهد اوج گیری دوباره بیماری کووید ۱۹ نباشیم.

وی با بیان اینکه آمل از شهرهای شلوغ در ایام محرم است افزود: عزاداری محرم در شهرها و روستاهای آمل به گونه‌ای است که در این ایام میزبان شهرها و روستاهای همجوار است .

فرماندار آمل بر ممنوعیت اطعام دهی عمومی تاکید کرد و گفت: سعی شود اطعام دهی به صورت خانه به خانه برای نیازمندان باید تا اینگونه به این قشر آسیب دیده نیز کمک شود. 

رسولی دسته روی های گسترده که یکی از آیین های ایام محرم است را مهم ترین نگرانی در جلوگیری از شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: امسال هرگونه دسته روی و جابجایی هیئت ها ممنوع خواهد بود و عزادارای ها فقط در اماکن باز حسینیه ها، تکایا و مساجد به مدت ۲ ساعت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری ها حداقلی است گفت: باید فضاسازی عزاداری در شهر حداکثری شود و شهرداری ها و دهیاری ها فضای شهر را  تبدیل به مراکز عزاداری کنند.

سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه آمل درادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت : درهفته دولت 53 پروژه با اعتبازی بالغ بر۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان افتتاح وبه بهره برداری خواهد رسید

وی ادامه داد : 11 پروژه تولیدی وخدماتی با مشارکت بخش خصوصی وبا سرمایه گذاری حدود  ۲۳ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید

فرماندار ویژه آمل اشاره کرد : با بهره برداری این پروژه های عمرانی حدود ۱۳ هزار و ۳۵۰ خانوار در ۳۹ روستای این شهرستان و شهروندان آمل از این طرح ها برخوردار می شوند.

فرماندار ویژه آمل همچنین از افتتاح  ۲ واحد مسکن خانواده های معلول و  پارک روستایی هم طی هفته دولت در آمل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه درکمیته برنامه ریزی امسال توجه به پروه های نیمه تمام دراولویت قراردارد گفت : امسال درکمیته برنامه ریزی 548 میلیارد ریال اعتبار برای 290 پروه های نیمه تمام شهرستان آمل درنظر گرفته شده است .

 فرماندار ویژه آمل با اشاره به کسب رتبه اول در دادن تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا عنوان داشت : برای بنگاههای تولیدی 130 میلیارد تومان تسهیلات با سود 12 درصد پرداخت شد .

 وهمچنین از پرداخت 113 میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده از قبیل رانندگان تاکسی ، کسبه ها وغیره خبرداد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.