×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ارزش افزوده برنج شمال با بسته بندی با کیفیت

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به این مطلب که برند سازی برنج شمال می تواند با بسته بندی و سورتینگ در داخل کشور و حتی صادرات زبانزد شود،گفت:  بسته بندی ارزش افزوده برنج شمال را دو چندان می کند و درواقع درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

محمود واعظی در مراسم افتتاح واحد سورتینگ برنج در آمل درباره محدودیت واردات برنج گفت: آن چیزی که برای ما مهم و در اولویت بوده، سفره مردم است و اگر تولید برنج در داخل به گونه‌ای باشد که ارزان به دست مصرف‌کننده برسد و اگر شرایط در داخل کشور فراهم باشد، علاوه بر صادرات تولیدات داخل، جلوی واردات برنج خارجی را خواهیم گرفت.

وی افزود: قرار است در جلسه‌ای که در استانداری تشکیل می‌شود نسبت به مسئله برنج و واردات آن تصمیم‌گیری شود.

واعظی با اشاره اینکه افتتاح این واحد سورتینگ کار بسیار فوق‌العاده‌ای برای حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان است، گفت: این طرح سبب ارزش افزوده و کوتاه شدن دست دلالان می‌شود.

وی افزود: مرکز پایانه صادراتی برنج با تأمین امکانات در داخل و بستر سازی برای صادرات در خارج، همانند بورس برنج می‌تواند در امر سورتینگ، صادرات و ارزش افزوده نقش آفرینی کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینی هدف و اولویت دولت است، تصریح کرد: کسانی که منجر به صادرات تولیدات می‌شوند را باید حمایت کنیم و همه امکانات و بسترهای مورد نیاز و مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

لازم به ذکر می باشد که پایانه بین المللی برنج آمل در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت است که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است،

فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود ۳۵۰ هزار تن برنج و در فاز نهایی تا ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید ، فروش و صادرات ایجاد می کند.
ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از دیگر اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در مازندران است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.