×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران: لازم است با وجود محدودیت های مالی کشور ، دستگاه ها و مدیران اجرایی مسیر خیرین را هموار سازند. 

مهدی رازجویان در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران در آمل با اشاره به اینکه وجود خیرین در شرایط سخت اقتصادی یک نعمت برای کشور و استان است ، تاکید کرد: دستگاه‌ها در کار خیرین مدرسه‌ساز سنگ اندازی نکنند.

وی خواستار توجه بیشتر دستگاههای اجرایی به خیرین مدرسه ساز شد و گفت : اگر دغدغه ها و مشکلات این افراد برطرف شود آنها راحت تر می توانند در توسعه فضای آموزشی سرمایه گذاری کنند. 

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه همکاری با خیرین نیز باید قانونی و راهگشا باشد، افزود: همه خوب می دانیم که کشور در چه شرایط سخت مالی قرار دارد و تکریم خیرین و سرمایه گذاران بخش فرهنگی از چه اولویتی برخودار است.

رازجویان وضعیت فعلی اقتصادی کشور ، فشار دشمن و شرایط میزان فروش نفت را برای همه مشخص و آشکار عنوان کرد و ادامه داد: اعتبارات نیز به همین دلیل بسیار قطره چکانی است و باید به جهت تکمیل فضاهای آموزشی و افزایش سرانه های خدمات آموزشی توجه به حضور و شراکت خیرین رجوع کرد.

وی پروژه های مدرسه سازی نیمه تمام مازندران با یک هزار و ۶۰۰ خیر را زیبنده استان ندانست و افزود: حتما در ترغیب خیرین به فعالیت مشکلی وجود دارد. 

۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور 

درادامه این جلسه ناصر قفلی رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشوراظهارداشت: از این تعداد ۱۶ هزار کلاس با کمک خیران و بقیه توسط دولت در حال ساخت است.
ناصر قفلی از تامین اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومانی دولت برای کمک و تکمیل ۱۶ هزار کلاس نیمه کاره خیرساز تا یک سال آینده خبر داد افزود: برای تکمیل ۲۴ هزار کلاس نیمه کاره دولتی در حال ساخت، نیازمند ۵ هزار میلیاردتومان اعتبار می‌باشد.
رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور تصریح کرد: با توجه به درخواست خانواده‌های بیماران اوتیسم، ۱۴ مدرسه ویژه این بیماران در ۱۴ استان کشور با حمایت خیران زیرپوشش مجمع، ساخته می‌شود.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران هم در این همایش، به آمادگی رسانه استانی در کنار مجمع خیران مدرسه ساز با هدف تشویق وعمومی کردن کار‌های عام المنفعه برای ساخت واحد‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: انتظار است تا مجمع خیران مدرسه ساز مازندران همزمان با ساخت و ساز‌های مدرسه ای، به ایجاد مجمع خیران فرهنگ ساز پرداخته تا با فعالیت‌های همسو در ایجاد فرهنگ‌های ارزشی جامعه نیز نقش آفرینی شود.
تقی صمدی افزود : رسانه ملی از همه ظرفیت‌های فکری و پیشنهاد‌های جامعه فرهنگیان با هدف تولید محتوا و نیز حمایت از خیران مدرسه ساز که بدون نام در این کار خیر مشارکت می‌کنند ، آمادگی کامل دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.