×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بررسی روند مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از بازدید کارشناس حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از روند مدیریت مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: به منظور بررسی وضعیت جمعیت مگس میوه مدیترانه ای، خسارت احتمالی وارده، نحوه مبارزه از سوی باغداران و مقایسه خسارت در باغاتی که طعمه پاشی شده با باغاتی که مبارزه‌ای انجام نگرفت.

او افزود: کارشناس آفات همگانی سازمان حفظ نباتات کشور بهمراه کارشناسان پیش آگاهی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیریت جهاد کشاورزی آمل و مراکز جهاد کشاورزی مرانده از باغات مرکبات و سیاه ریشه در روستای مرانده روستای تجن جار شهرستان آمل بازدید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: در باغاتی که طعمه پاشی شده بود، خسارتی خصوصاً روی میوه‌های خرمالو و نارنگی‌های پیش رس مشاهده نشد، ولی در باغاتی که طعمه پاشی نشده بود آثار خسارت و ریزش میوه‌ها مشاهده شد.

150میلیارد ریال مصوبه تسهیلات در سامانه سیتا در آمل

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این خبر گفت:متقاضیان جهت رونق تولید در حوزه فعالیتهای بخش کشاورزی با ثبت نام در سامانه سیتا و بارگزاری مدارک و مجوز های صادره سازمان از تسهیلات در جهت تولید بهره مند می گردند.

وی افزود:در این خصوص تعداد 224پرونده متقاضیان تسهیلات  به مبلغ 1938میلیارد ریال در سامانه ثبت نام کردند وو از این تعداد 79 پرونده به مبلغ 150میلیارد و 100میلیون ریال در شهرستان آمل بررسی و کمیته استانی مورد تائید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: 13 پرونده به مبلغ 137میلیارد و 800میلیون ریال به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی در ادامه گفت به روستائیان با هدف  رو نق تولید اشتغالزایی ،کسب درآمد برای خانوار روستایی و کمک به هزینه خانوار، علاوه بر کاهش آسیبهای اجتمایی سبب جلو گیری از مهاجرت بی رویه جوانان به شهر ها می شود.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه متقاضیان مجوزهای کوچک روستایی با توجه به هزینه های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است، ابراز امیدواری نموده است که تسهیلات اعطایی در سال آتی برای بهره مندی این قشر افزایش یابد تا گام مهمی در راستای اشتغال جوانان صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.