×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ضرورت داشتن نگاه ملی برای توسعه آموزش پزشکی در آمل

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت بهداشت :برای توسعه آموزش پزشکی در آمل باید نگاه ملی داشته باشیم.

دکتر سید حسین داوودی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت بهداشت درجریان بازدید از حوزه های سلامت شهرستان آمل با اشاره به اینکه آمل ظرفیت بالقوه ای دارد گفت: توسعه آموزش پزشکی در یک شهر توسعه همه جانبه را بدنبال خواهد داشت که می تواند بستر سازی مناسبی برای تربیت نیروی انسانی را به دنبال داشته باشد.

 وی با قدردانی از حمایت های مجمع خیرین شهرستان در امر توجه به زیرساختار بهداشتی شهرستان آمل ادامه داد: این عزیزان همانطوری که در امر توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی آمل حضور فعالی داشته اند قطعا می توانند در امر توسعه آموزش پزشکی درکنار دانشگاه علوم پزشکی مازندران همراه و همگام باشند.

 مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت بهداشت با تشکر از همت و توجه ویژه امام جمعه آمل، نماینده مردم آمل در مجلس، فرماندار ویژه آمل و دیگر مدیران شهرستان در امر توسعه زیرساختار آموزش پزشکی در آمل عنوان داشت: برای توسعه آموزش پزشکی در آمل نیازمند این هستیم که هیئت امنایی داشته باشیم تا درتامین فضای فیزیکی و فراهم نمودن امکانات برای ایجاد زیرساختار آموزشی پزشکی پیگیر امور باشند.

 دکتر داوودی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت توجه خاصی برای ایجاد و توسعه آموزش پزشکی در آمل دارند گفت: قطعا این توجه ویژه ایشان می تواند در رفع مشکلات برای تامین نیروهای انسانی و فراهم نمودن دیگر امکانات بسیار مفید باشد.

 وی درخصوص ایجاد و توسعه آموزش پزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ورود دانشگاه آزاد برای توسعه آموزش پزشکی در شهرستانها باری را کم نمی کند بلکه مشکلاتی را بوجود می آورد که منجر به ارائه خدمات پزشکی و توسعه اموزش پزشکی نخواهد شد.

 وی تاکید کرد: در شهرستان آمل آموزش پزشکی وابسته به وزارت بهداشت و درمان راه اندازی می شود که به دنبال این هستیم با برنامه زمان بندی شده در بهمن ماه سالجاری دانشجویان رشته پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران را جذب کنیم.

عزت اله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درمجلس با تاکید بر اینکه شهرستان آمل در امر توسعه آموزش پزشکی محروم بوده است گفت: باتوجه به وجود ظرفیت های بالقوه در این شهرستان نیاز است که توسعه آموزش پزشکی با عزم ملی صورت گیرد.

 وی ادامه داد: جذب دانشجو در رشته پزشکی برایمان بسیار مهم است و امیدواریم با درایت و همراهی مجموعه وزارت بهداشت امسال جذب دانشجو پزشکی را در شهرستان آمل داشته باشیم.

 نماینده مردم آمل درمجلس اشاره کرد: امیدواریم که بتوانیم برای توسعه آموزش پزشکی در آمل در بودجه سال99 ردیف ملی اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل با بیان اینکه شهرستان آمل به جهت همجواری با تهران و مرکز استان می تواند در توسعه آموزش پزشکی مثمرثمر باشد گفت: برای توسعه زیرساختار آموزش پزشکی در آمل نگران نباشید و قطعا با وجود خیرین سلامت که در همه عرصه ها حضور فعال دارند در این امر مهم همگام هستند.

 وی عنوان داشت: وزارت بهداشت برای ایجاد زیرساختار آموزش پزشکی توجه ویژه ای به آمل داشته باشد و آنچه که برای خدمت به مردم فراهم می شود برای شما عزیزان رقم خواهد خورد و متاسفانه در امر توسعه آموزش پزشکی مورد بی مهری قرار گرفتیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.