×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
توزیع بیش از11هزار تن کود شیمیایی بین برنجکاران آملی

سید حسین اسلامی از توزیع 11هزار و303تن کود شیمیایی بین برنجکاران آملی در سطح 37 هزار678 هکتار در سال 98خبر داد .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این خبر گفت از آذر ماه سال گذشته توزیع کود بهاره برنج بین  249 روستا با 24هزار بهره بردار و کود مصرفی بر اساس 200کیلو گرم کود اوره و 50کیلو گرم کود فسفات و 50کیلو گرم پتاس در هکتار آغاز گردید.

اسلامی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی همزمان با حفظ منابع آب و خاک، می توان با مصرف بهینه کود، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را فراهم کرد، افزود: توصیه می شود کشاورزان با مراجعه به کارگزاران مجاز نسبت به تهیه کودهای استاندارد مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد : با اشاره به اینکه سطح زیر کشت برنج در شهرستان آمل37هزارو678هکتارمی باشد گفت:در سال جاری 7هزار و535 تن کود اوره یک هزار و884 تن کود فسفات  و یک هزار و884تن کود پتاس توزیع گردید که این مقدار فقط مختص به کشت اول برنج بوده است.

جوجه ریزی 3میلیون 250هزارقطعه ای در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از ثبت نام ۱۹۵ واحد مرغداری برای جوجه ریزی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه سه ماه نخست امسال، در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان آمل دارای ۳۶۴ واحد مرغداری گوشتی فعال و ۸ واحد جوجه‌کشی است و پارسال ۲۷ میلیون و ۵۸۸ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری گوشتی این شهرستان انجام شد.
سیدحسین اسلامی، مدیریت تولید و حفظ قیمت‌ها، تضمین سود مناسب و تولید مرغ با وزن استاندارد، جمع آوری، یکپارچه سازی اطلاعات و مدیریت اطلاعات واحد‌های تولیدی صنعت در بخش مرغ مادر گوشتی و جوجه کشی، نظارت بر عملکرد شرکت‌های زنجیره تولید گوشت مرغ، اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور، تنظیم بازار گوشت مرغ و جوجه یک روزه، ساماندهی واحد‌های غیر مجاز و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا را از اهداف کلی سامانه سماصط برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.