×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل: با آبگيري سد هراز ديگر کشاورزان منطقه مشکلي در رابطه با تأمين آب نخواهند داشت و فرصت خوبي جهت کشت دوم در اختيار کشاورزان قرار مي گيرد .

سيد جعفر رسولي  در جلسه شوراي کشاورزي  اظهارداشت: درفصل زراعي گذشته آمار خوبي توسط مدير جهاد کشاورزي شهرستان مطرح گرديد و اميد بخش بود ، لذا با توجه به درپيش بودن فصل زراعي جديد توسط دستگاههاي اجرايي طبق سنوات گذشته به کشاورزان اطلاع رساني بعمل آيد تا در ماه بهمن کشاورزان شروع به شخم و شيار و آماده سازي زمينهاي کشاورزي و خزانه نمايند تا در مواقع کم آبي دچار مشکل نگردند .

ویافزود: در جلسات شوراي کشاورزي بخشداران بايد همکاري نمايند و سياستگزاري کنند واولويت هاي آمل را بيان کنند و مشکلات کشاورزي و دامداري را مد نظر قرار دهند . باتوجه به اينکه دامداري در وضعيت خوبي نمي باشد ، بايد تابع سياستهاي کشور باشيم و دامداريهايي که تعداد دامهاي آنها زياد مي باشند را مورد حمايت قرار داده و با دادن تسهيلات لازم آنها را مورد تشويق قرار داده تا بتوانند شير مورد نياز شهرستان را تأمين نمايند تا شرکتهاي لبني که درسطح شهرستان آمل فعاليت مي کنند دچار مشکل نگردند و شير مورد نياز را از استانهاي ديگر تأمين نکنند .

معاون استاندار وفرماندار ويژه شهرستان آمل در ادامه اظهار داشت : باتوجه به اينکه سياستهاي دولت اين است که اشتغالزايي را رونق بدهند ، دستگاههاي متولي بايد زمينه را جهت بسط و گسترش اشتغال در سطح روستاها و کشاورزان ودامداران آماده نمايند تا بتوان با استفاده از فرصت ها و ظرفيتهاي موجود در شهرستان مقدمات کار را فراهم نمود .

سپس حسین اسلامی، مدیر جهادکشاورزی آمل با بیان اینکه آمل یک کلانشهر کشاورزی است، گفت: آمل از شهرهای مهم در تولید محصولات کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه 600 هزار تن محصولات زراعی سالیانه در آمل تولید می شود، اظهار داشت: 127 هزار تن محصولات باغی و 71هزار و 500 تن شیر و 7 هزار 300 تن گوشت در آمل تولید می شود.
این مسول با بیان اینکه  پیش بینی 198هزار تن برنج سفید در آمل در کشت اول شده بود که نزدیک به ان تولیدشد، تاکیدکرد: در کشت دوم و رتون قریب به 74 هزار تن برنج تولیدشد.
اسلامی با اشاره به اینکه سطح کل کشت برنج در آمل 63 هزار و 448 هکتار بود، اذعان داشت: 272 هزار تن برنج در امل تولید شد.
مدیرجهادکشاورزی آمل با بیان اینکه بیمه کردن زمین زراعی را کشاورزان جدی بگیرند، ادامه داد: دهیاری ها و بخشداری ها در این مسیر مارا یاری دهند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.