×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه تشکیلاتی برای برندسازی برنج باکیفیت امل ایجادشده است، گفت: صادرات برنج آمل را باید جدی گرفت.

عزت الله یوسفیان ملا در افتتاحیه جشنواره ملی برنج در پایانه بین المللی صادرات برنج در آمل با بیان اینکه تولید برنج در گذشته بی نام و نشان بود و سود آنچنانی به کشاورز نمی‌رسید، گفت: پایانه صادرات برنج موجب برندسازی برنج کشاورزان آملی و مازندرانی خواهد شد.

عزت الله یوسفیان ملا با بیان اینکه آمل از بزرگ‌ترین نعمت خدادادی چون رودخانه خروشان هراز با 80 کیلومتر طول برخوردار است اظهار داشت: از مزایای این رودخانه پرورش ماهی سردآبی در بالادست و پرورش ماهی گرم آبی در پایین دست است که در هیچ کجای از رودخانه‌های این استان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رودخانه‌ای که با تحقیقات به عمل آمده گواراترین آب شرب کشور است که علاوه بر مازندران، مردم تهران نیز از این آب استفاده می‌برند، افزود: با وجود چنین مزایایی شهرستان آمل می‌توانست در تولید برنج در جایگاه ویژه‌ای قرار گیرد اما متاسفانه این شهرستان با تولید آمل دو و آمل سه و تبلیغ نامناسب از ادامه تولید افتاد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه در تولید برنج به منظور صادرات باید با تشکیلات برندسازی در حد اعلا صورت گیرد همان طور که در کشور همسایه با وجود تولید کم عضو فائو هستند و در هنگام کشت به کشاورزان آنها آب و کود رایگان می‌دهند، گفت: متاسفانه در این کشور به کشاورزان مازندانی بهایی داده نمی‌شود و این امر سبب تولید کم برنج و یا واردات بی‌رویه می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به ساخت مرکز بین‌المللی تجارت برنج در این شهرستان یک شناسنامه و برند برای کشاورزان مازندرانی عنوان کرد و گفت: به منظور برندسازی تولیدات انواع برنج باید به تقویت و‌ حمایت این مرکز پرداخت.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران نیز به اهمیت برگزاری جشنواره برنج در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشنواره برنج، به دنبال این هستیم که انگیزه را در کشاورزان افزایش دهیم و نیزراهکارهای علمی وعملی برای کاهش هزینه های تولید به کشاورزان معرفی شود.
سید اسماعیل یزدان پناه افزود: متاسفانه در این برهه از زمان، اهمیت برنج و جایگاه مهمی که این محصول استراتژیک برای مازندرانی ها دارد، کمترمورد توجه مسئولان ارشد کشوری قرار گرفته و خواست ودغدغه های به حق کشاورزان نادیده گرفته شده است.
وی ادامه داد، علاوه بر نمایشگاه‌های تخصصی، برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دراین حوزه به همراه برگزاری کارگاههای آموزشی برای کشاورزان و علاقمندان با حضور اساتید مجرب و محققین برگزار و آخرین دستاوردها درحوزه برنج بیان خواهد شد.
امام جمعه دابو و دشت سرآمل هم با اشاره به اینکه متاسفانه برنج در کشور مظلوم واقع شده است گفت: جشنواره ملی برنج امسال نسبت به سایر جشنواره ها متفاوت می باشد و در این جشنواره بیشتر به فکر بیان مسائل و مشکلات کشاورزان و راه حل برای برون رفت است. 
حجت الاسلام مهدی تقی زاده اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران بتوانیم برنج را از این مرکز تعیین نرخ وحتی صادر کنیم و این موضوع باید در دستور کار مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.