×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باید شرایط نهادینه شدن روانشناسی در جامعه و استفاده همه افراد از آن را مهیا سازیم

معاون نظارت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی کشور:باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم تا روانشناسی در جامعه نهادینه شود و همه بتوانند از این رشته استفاده کنند.

دبیر علمی همایش ملی روانشناسی درآمل گفت: دراین همایش یک روزه ، از میان 264 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش 174 مقاله پذیرفته شد و از میان مقاله پذیرفته شده تعداد 25 مقاله درقالب سخنرانی و 149 مقاله نیز به صورت پوستر در این همایش ملی ارائه شد.

 ارسلان خانمحمدی افزود: با توجه به اینکه علم روانشناسی مورد نیاز تمام اقشار جامعه است، اساتید این علم باید متناسب با معضلات و مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه روانشناسان وبه خصوص جامه متعهد روانشناسی باید در بحران ها و آسیب های اجتماعی مداخله مستمر داشته باشد، ادامه داد: روانشناسان می توانند در پیشگیری از مسایل اجتماعی کمک فراوانی کنند و در این مسیرنیز خانواده ها نیز با اعتماد کردن بیشتر به اینقشر، در نهادینه شدن خدمات مشاوره ای درجامعه همراه شوند.

دبیر علمی همایش ملی روانشناسی درآمل با تاکید براینکه در کشور به 4 بعد سلامت جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی افراد باید توجه بیشتری شود ولی متاسفانه تنها نگاه ما به سلامت جسمانی است، گفت: بسیاری از مردم در برابر درمان های سلامت روانی مقاوم هستند در حالیکه سلامت روانی کشورما در وضعیت بحرانی جدی قرار دارد و انواع آسیب های اجتماعی گریبان خانواده ها را گرفته است.

خانمحمدی ادامه داد: بسیاری از بحران ها درونی خانواده ها، بحرانی است که آنها را وارد چالش می کند، و برای حل بحران های اجتماعی از کوکترین تا بزرگترین آن، متاسفانه اقدامات بسیار ضعیفی انجام شده است.این همایش درقالب چندین پنل تخصصی با حضور صاحبان مقاله های برتر زیرنظر اعضای سازمان نظام روانشناسی کشور پیگیری شد.

محمد حاتمی معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در این همایش  اظهار کرد: بر اساس تعریفی که برای علم روانشناسی وجود دارد این امر باید براساس نیازهای جامعه باشد و نیازهای جامعه را براساس کارآفرینی رفع کند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 مرکز خدمات روانشناسی کنکور در کشور فعالیت دارند، گفت: نگرش مردم نسبت به روانشناسی تغییر کرده است و آن را به عنوان یک ارزش پذیرفته اند.

معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم تا روانشناسی در جامعه نهادینه شود و همه بتوانند از این رشته استفاده کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه امروزه روانشناسی و مشاوره نقش اول را در سلامت جامعه دارد، گفت: تمامی مردم نیاز به روانشناس دارند و مسئولان باید دراین باره فکر و برنامه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ۱۵سال از تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می‌گذرد و مشکل روانی جامعه ما می تواند توسط روانشناسان و مشاوران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در کشور حدود یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز مشکلات روان شناختی دارند که نیاز به مدیریت دارد.

معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: رشته های روانشناسی و مشاوره تنوع بالایی دارند و حدود ۱۴ رشته در این زمینه در دانشگاه ها تدریس می‌شود که تمامی این رشته ها کاربردی هستند.

وی ادامه داد: باید از دانشگاه آزاد به دلیل تلاش های صورت گرفته در مورد رشته های روانشناسی و مشاوره که در سطوح ارشد و دکتری تدریس می‌شود تشکر کرد.

حاتمی در پایان گفت: باید دانشگاه ها را به استانداردهای جهانی برسانیم و رشته های روانشناسی را کیفیت بخشی کنیم تا دانشجویان به خارج از کشور برای آموختن این رشته نروند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.