×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مقولات فرهنگی و اجتماعی از زیرساخت های اساسی توسعه و پیشرفت می باشند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل:مباحث فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم بوده و از زیر ساخت های اساسی توسعه و پیشرفت پرداختن به مقولات فرهنگی و اجتماعی است.

حسین احسانی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل در جلسه کارگروه اجتماعی وفرهنگی شهرستان آمل با اشاره به اهمیت و حساسیت حوزه اجتماعی و خانواده ، حفظ بنیان خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه را ضروری دانست.

وی افزود: در بحث معضلات اجتماعی و سایر موضوعات هنر ما این است که همه با هم کمک کنیم تا قدمی در جهت رفع مشکلات و توسعه روز افزون برداریم .

این مسئول پیشگیری را اولویت مهم در مبارزه با آسیب های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در بحث پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی می توان از هنر بهره برد، با استفاده از هنر و موضوع بخشیدن و جهت دهی مرتبط با آن می توانیم از ظرفیت های این بخش نیز استفاده کنیم.

احسانی یکی از دلایل اصلی تضعیف بنیان خانواده ها را تغییر در سبک زندگی در زمان حاضر دانست و افزود : سبک زندگی عوض شده ولی انتظارات ما همچنان مانند قبل می باشد ، در رفتار های خانوادگی نقش مرد و زن و فرزند کاملا تعریف شده بود و تنوع امروزی را نداشت ، ولی امروز عوامل و فاکتورهای مختلف دست به دست هم داده و وارد خانواده شدند و هر کدام تاثیرات خودش رادارند.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل در خصوص فرایند رسیدگی به طلاق در خانواده ها توسط مراجع مربوطه افزود : با توجه به تغییر سبک زندگی باید با برنامه ریزی و دقت کافی برخی از رویه های کلیشه ای و ناکارآمد در این زمینه اصلاح گردد و زمینه استفاده از مشورت گروههایی نظیر همکاران ، دوستان ، همسایگان ، فضای مجازی و … که تاثیر مستقیم بر افراد دارند استفاده گردد .

وی در پایان به ضرورت آموزش در زمینه استحکام خانواده و مهارت های زندگی اشاره کرد و اظهار داشت : باید با تلاش همه دستگاههای متولی امر آموزش و نظیر آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد و …و تشویق خانواده های هدف و آسیب پذیر در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مربوط به طلاق موثر می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.