×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید رئیس شورای اسلامی شهر آمل بر حفظ فرهنگ بومی مازندران

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در سومین جشنواره آئینی کنس دشو تاکید کرد: باید در حفظ فرهنگ بومی مازندران کوشا باشیم.

سومین جشنواره آیینی ازگیل پزان (کنس دِشو) با حضور پرشور علاقمندان ، مسئولین و خانواده های آملی در محل نمایشگاه تخصصی این شهرستان برگزار شد.

برپایی غرفه های غذاهای بومی سنتی ، اجرای موسیقی محلی، خواندن شعرهای مازندرانی ، همخوانی گروه های موسیقی استانی و سخنرانی برخی چهره های فرهنگی و اجتماعی در باره اهمیت حفظ و احیای خرده فرهنگ های رایج در روستاهای مازندران ، از دیگر برنامه های این جشنواره دو روزه بود.

در جشنواره آیینی ازگیل پزان و مراحل عملی چگونگی تهیه رب و دیگر فرآورده های ازگیل در ٢٠ غرفه ، قابلیت استفاده از این فرآورده ها در تهیه غذاهای محلی، و نیز سوغات برای بازدید حاضران به نمایش گذاشته شد.

محمد محمدی در این جشنواره ضمن قدردانی از همه زحمت کشان و دلسوزان حفظ فرهنگ بومی که این آئین و جشن بومی را شکل دادند گفت : برگزاری چنین جشنواره هایی گام بسیار خوبی در جهت احیا و انتقال فرهنگ بومی مردم گذشته به نسل حاضر خواهد بود و از مردم عزیزی که با حضور پرشور و بی نظیرشان به برگزار کنندگان این آئین انرژی داده و حمایت خود را از فرهنگ و آئین بومی استان نشان دادند نیز قدردانی می کنم .

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه باید در حفظ فرهنگ بومی مازندران کوشا باشیم افزود : امروز خیلی خوشحالم که این آئین برای سومین سال شکل می گیرد و این جمعیت انبوه مردم آمل موجب شد تا برای سال های آینده این آئین با قدرت ادامه یابد و این نوید را بدهم که شورا و شهرداری همه ساله حمایت های لازم را از آئین کنس دشو خواهد داشت .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.