×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل:فرهنگ اصلاح الگوی مصرف برق باید از ادارات شروع شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه مشکل توزیع و قطعی برق نه تنها شهری بلکه استانی و کشوری است افزود :ادارات مکلف می شدند تا مصرف برق را کاهش دهند و این فرهنگ سازی را از خودمان شروع می نمودیم .

غلامحسین شفیع زاده رییس شورای اسلامی شهر آمل در جلسه رسمی شورا که با حضور  رییس اداره توزیع برق آمل برگزارشد،گفت : امروز در این برهه زمانی مسئولیت داشتن کار خطیر و سختی است و باید به شما مسئولین احسنت گفت که در این شرایط سخت با برق رسانی، آب رسانی، گاز رسانی و … به مردم خدمات رسانی می کنید .

وی با بیان اینکه شورا، شهرداری و دیگر ادارات خدمات رسان لازم و ملزوم همدیگر هستند و با ارتباط و تعامل تنگاتنگ با هم می توان خدمات بیشتری به مردم ارائه داد افزود : با توجه به اینکه شاهد قطعی های مکرر و حتی بیش از ۲ ساعته برق در طول شبانه روز هستیم شهروندان به ما مراجعه می کنند و گله مندند و ما با دعوت از شما در صحن شورا خواستیم علت را جویا تا اطلاعاتی در این خصوص داشته باشیم و مردم را مطلع کنیم .

خسرو ابراهیم زاده نیز در این جلسه ضمن خسته نباشید و تقدیر از حضور رییس اداره توزیع برق آمل در صحن شورا گفت : همگان در اوج گرما در شب و روز شاهد تلاش پرسنل زحمت کش اداره برق جهت مرمت و رفع قطعی برق هستند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه مشکل توزیع و قطعی برق نه تنها شهری بلکه استانی و کشوری است افزود : با توجه به گرمای بی سابقه امسال که از قبل نیز پیش بینی می شد لازم بود حداقل نشستی با روسای ادارات آمل با حضور فرماندار برگزار می شد و ادارات مکلف می شدند تا مصرف برق را کاهش دهند و این فرهنگ سازی را از خودمان شروع می نمودیم .

وی خواستار نگاه ویژه استانی جهت اصلاح و ترمیم شبکه های فرسوده برق شد و ادامه داد : الحمدا… شهروندان ما فرهنگ مصرف بهینه برق را دارند و ما هم تقاضا داریم در زمان پیک مصرف برق حتی المقدور از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و اداره برق هم با خاموش کردن یک در میان روشنایی های معابر کمک زیادی برای رفع این مشکل بنماید .

فرشید لیتکوهی در این جلسه گفت : موضوعی که بیشتر نگرانی اعضای شورا و شهرداری را برانگیخت بحث حفاری هایی است که برخی از ادارات خدمات رسان پس از روکش آسفالت توسط شهرداری مجددا حفاری می کنند و با توجه به نهضت آسفالتی که در حال اجراست و مکاتباتی که با اداره برق و دیگر دستگاه های خدمات رسان کردیم تا قبل از انجام آسفالت اگر مواردی را در نظر دارند به ما اطلاع دهند ولی متاسفانه در خیابان طالب آملی علاوه بر حفاری عظیم در سال گذشته شاهد حفاری مجدد آن هستیم .

رییس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر آمل خواستار همکاری اداره برق جهت جابجایی تیر برق های مزاحم در معابر و کوچه ها شد و افزود : با توجه به اجرای نهضت آسفالت، در معابری که روکش آسفالت صورت گرفته مجوز حفاری نخواهیم داد و مراحل ترمیم نوار حفاری را شهرداری تقبل نخواهد کرد و باید ادارات مذکور خودشان بر اساس استانداردهای لازم ترمیم نمایند همچنین طی هماهنگی ها و مکاتباتی که انجام شده است امیدواریم ادارات حفار قبل از انجام روکش آسفالت، حفاری های مد نظر را انجام دهند تا شاهد دوباره کاری و خرابی آسفالت نباشیم .

رضا فیاض رییس اداره توزیع برق شهرستان آمل با بیان اینکه همکاران ما شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند بیان کرد : با توجه به گرمای بی سابقه و طولانی سال جاری، تاسیسات، شبکه ها و پست های برق ما با پیگیری های زیاد و آغاز به کار پست جدید در محوطه اداره برق، مشکل خاصی ندارد و مشکلات ما در داخل شبکه مرتفع شد ولی معضلی که وجود دارد کمبود برق است یعنی میزان برق مصرفی بیشتر از میزان تولید آن است و در حال حاضر در سطح استان ۲۰۰ مگاوات کمبود برق داریم و از همشهریان آملی به جهت خاموشی های اخیر پوزش می طلبیم .

وی از تعامل و همکاری بسیار خوب شورا و شهرداری با اداره توزیع برق آمل قدردانی کرد و افزود : موضوعی که مهم است و تنها راهی که فعلا وجود دارد کاهش مصرف است و همه باید کمک کنند تا بر این مشکل فائق شویم، همشهریان عزیز آملی کمک کنند و مصرف بهینه داشته باشند و شما هم مبلغ ما باشید .

رییس اداره توزیع برق شهرستان آمل در پاسخ به سوال لیتکوهی رییس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر در خصوص حفاری مجدد در خیابان طالب آملی اظهار داشت : ما شرکت توزیع برق هستیم و حفاری که در خیابان طالب آملی در حال انجام است این پروژه مربوط به شرکت برق منطقه ای استان برای تعویض کابل است که از شهرداری مجوز حفاری گرفته شد و ما هیچ گونه اختیار و اطلاعی از اجرای پروژه نداریم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.