×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی وریشه کنی جرائم با همکاری و تعامل بین ادارات ذیربط

رئیس دادگستری شهرستان آمل: ادارات آموزش و پرورش ـ بهزیستی ـ سازمان تبلیغات اسلامی ـ شهرداری و … می توانند با همکاری و تعاملی که ایجاد می نمایند بسیاری از جرم های موجود در جامعه را قبل از وقوع شناسایی و ریشه کن کرد .

امراله حضرتی رئیس دادگستری شهرستان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت : باتوجه به شرایط و وضعیت موجود جامعه همه مسئولین باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم جرم و جنایت را کاهش بدهیم وبرای همین موضوع اگر بتوانیم یک مرکز تجمیعی را با حضور شورای حل اختلاف و روانشناسان و … برای شناسایی آسیب های اجتماعی در شهرستان آمل مستقر نمائیم ، خانواده هایی که دچار مشکل و آسیب اجتماعی می شوند را شناسایی و به ادارات ذیربط معرفی نمائیم .

حضرتی رئیس دادگستری شهرستان آمل بیان کرد : انشاءا… بتوانیم با همدلی بین ادارات ذیربط زمینه و بستر را پیشگیری از جرم هایی که می توان قبل از وقوع شناسایی نمود و بسیاری از ناهنجاریها را ریشه کن کرد .

 در ادامه طالبی دادستان شهرستان آمل گفت : قوه قضائیه خیلی مظلوم واقع شد و به دلیل عدم اطلاع رسانی توسط رسانه ها و صدا وسیما  ، عملکرد این قوه به خوبی به اطلاع مردم نمی رسد و به همین برای بحث پیشگیری از وقوع جرم جلسات زیادی برگزار گردید و رأساً در این مورد مقامات قضایی پیگیر موضوع هستند .

این مسئول افزود : ما باید نسبت به کسانیکه جرم انجام می دهند حساسیت بیشتری داشته باشیم و افرادی که جرم مرتکب می شوند نباید به راحتی از آنها گذشت و باید با این افراد برخورد کرد تا جامعه در کمال آرامش باشد .

سپس  سید جعفر رسولی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل گفت : در بحث پیشگیری همه ما باید کمک کنیم که هیچ نوع جرمی در جامعه اتفاق نیافتد و در همین زمینه آموزش و پرورش نیز با برنامه ریزی ها و مدیریت خوب می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت .

این مسئول در ادامه افزود : انتظار دادگستری از ما این است که بستر لازم را برای جلوگیری از وقوع جرم ایجاد نمائیم  و تکرار مکررات نیز موجب می گردد تا کارهای به خوبی انجام نشود ، هرچه از دستورات دینی فاصله بگیریم مشکلات زیادی به وجود می آید و به همین خاطر نقش سازمان تبلیغات اسلامی بسیار مهم            می باشد .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل اظهار داشت : اولویت جامعه خیلی مهم است ، با استفاده از روحانیون برای تبلیغ دین در ماه محرم و ماه مبارک رمضان و در طول ایام سال می تواند جلوی بسیاری از انحرافات را بگیرد ، و در حوزه شخصی و مسئولیت اداری دو مسئولیت داریم ، باید کار کنیم ، حمله دشمن شدید است و کار زیادی جهت فروپاشی کانون گرم خانواده ها صورت می گیرد ، لذا ادارات در حوزه های مختلف می توانند کارهای مثمر ثمری انجام بدهند و ما باید نقش خودمان را در جامعه به خوبی نمایان کنیم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.