×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ارائه خدمات رایگان اداره دامپزشکی آمل به دامدران روستاهای کم برخوردار نشل و اندوار

اداره دامپزشکی آمل به دامداران روستا‌های دوردست و کم برخوردار نشل و اندوار خدمات رایگان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی آمل ؛حمید رسولی زاده رئیس این اداره اظهار داشت: در راستای سیاست های سازمان دامپزشکی در خصوص پیشگیری از بیماریهای دامی و همچنین در جهت محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و حمایت از دامداران مناطق محروم، خدمات رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون بیش از ۹۰۰۰ راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی و ۷۵۰ راس دام سبک علیه بروسلوز، ویزیت رایگان دام توسط دامپزشک اعزامی و آموزش دامداران در خصوص بیماریهای دامی و بیماری های مشترک انسان و دام طی ۲ کلاس آموزشی به روستائیان نشل و اندوار ارائه شد.

دکتر رسولی زاده افزود: تعداد ۸ نفر از همکاران این اداره طی ۵ روز در منطقه حضور داشتند و با توجه به صعب العبور بودن مراتع با اقامت شبانه در این روستاها به ارائه خدمات رایگان به دامداران مشغول بودند.

وی ادامه داد: بیماری تب برفکی از بیماریهای مهم ویروسی دامی با علایم تب بالا، زخم دهان و سم دام، لنگش، ریزش بزاق از دهان، کاهش شیر، کاهش باروری و بروز تلفات در دامهای جوان می باشد که در صورت شیوع منجر به خسارات اقتصادی فراوان به دامداران می گردد. بیماری بروسلوز در دامها منجر به سقط جنین می شود و عامل آن در انسان بیماری تب مالت ایجاد می کند.

دکتر رسولی زاده در پایان خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر دامداران و دهیاران جهت همکاری با اکیپ های دامپزشکی برای ایمن سازی دام ها علیه بیماری های دامی و مشترک شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.