×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکسیناسیون رایگان ۱۸۳ هزار راس دام در آمل

رییس اداره دامپزشکی آمل: عملیات واکسیناسیون رایگان ۱۸۳ هزار راس دام ( طاعون نشخوارکنندگان کوچک ) در جمعیت دامی شهرستان آمل پایان یافت.

کرات آملی؛عملیات واکسیناسیون رایگان تعداد بیش از ۱۸۳ هزار راس از دام های سبک این شهرستان طی ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و با پوشش دهی بیش از ۹۰ درصدی جمعیت دامی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک توسط اکیپ های واحد مبارزه این اداره و همچنین اکیپ های عملیاتی واجد شرایط بخش خصوصی که در قالب طرح توسعه با این اداره همکاری داشتند، انجام گرفت. وی ادامه داد از نظر تعداد دام های سبک واکسینه علیه این بیماری، این شهرستان رتبه نخست را بین شهرستان های استان کسب نمود.

دکتر رسولی زاده در ادامه افزود : بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا به اختصار PPR  یک بیماری واگیر ویروسی با علایم بالینی از جمله تب بالا، ترشحات چشم و بینی، اسهال، ضایعات دهانی، علایم تنفسی در گوسفند و بز می باشد. انتقال این بیماری از طریق ترشحات مختلف بدن دام بیمار مانند ترشحات چشم، بینی، دهان و مدفوع صورت می گیرد و در صورت رخداد منجر به تلفات بالا و خسارات اقتصادی قابل توجه به دامداران می شود. سعی دامپزشکی بر این است که با اقدامات کنترلی از قبیل واکسیناسیون فراگیر و ارائه آموزش های لازم به دامداران محترم در خصوص اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای موارد ابتلا به حداقل برسد.

وی در پایان تصریح کرد : با توجه به اینکه ویروس این بیماری در حیوانات حیات وحش در گردش است از دامداران عشایری درخواست کرد حتما قبل از کوچ دامها به مراتع بالادست نسبت به هماهنگی های لازم جهت واکسیناسیون دامهای خود اقدام کنند و نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.