×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار مازندران خبرداد؛تکمیل سد هراز ظرف سه سال آینده با تامین اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی

استاندار مازندران گفت: اگر منابع مالی این سد به موقع تامین شود تا ۳ سال دیگر به نتیجه خواهیم رسید.

کرات آملی،سید محمود حسینی پوردر حاشیه بازدید از سدهراز و جاده جایگزین وبالادست در جمع خبرنگاران افزود: روند تکمیل سد هراز در دوسال گذشته سرعت خوبی داشته و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت برای روند ساخت این سد هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری برای سرعت بخشیدن به روند ساخت سد هراز آمل جلسه‌ای در قالب گره گشایی از این طرح مهم عمرانی دراستان برگزار خواهد شد، گفت: برای تامین اعتبار مورد نیاز درمراحل ساخت سد هراز از ظرفیت مولد سازی و تهاتر که یک ظرفیت خوبی است استفاده خواهد شد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه با توجه به محدودیت‌های آبی پیش روی دراستان، سرعت بخشیدن و تکمیل هرچه سریعتر ساخت سدهراز آمل برای استان بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است، در حال حاضر تمامی دستگاه‌های مرتبط با این طرح وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند اما تامین مالی مهمترین مسأله برای این طرح است.

حسینی پور ادامه داد، درحال حاضر علاوه بر ظرفیت استانی، تلاش خواهیم کرد تا از اعتبارات ملی برای شتاب بخشی به روند تکمیل این سد بهره گیریم.

استاندارمازندران با اشاره به اینکه مسیرساخت جاده جایگزین سد نیز روند قابل قبولی دارد ودرحال حاضر در روزهای ترافیک اجازه تردد داده می شود، گفت: حجم بالای تردد خودروها درجاده هراز وهمزمانی ساخت سدهراز وعرض کم جاده درمحدوده سد درچند سال اخیر باعث ترافیک دائمی وسنگین درروزهای تعطیل می شود که ازاین بابت ازمردم منطقه چلاو، روستاهای اطراف وحتی مسافران عبوری عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد حداقل تا خرداد ماه سال آینده جاده ۱۱ کیلومتری بالادست سد هراز به طور کامل تکمیل وافتتاح وتردد دراین مسیر بهتر شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: جاده جایگزین سد هراز حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دو لاین شامل ۱۱ کیلومتر و نیم و هر لاین حدود سه کیلومتر و نیم تونل دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.