×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف اشیاء تاریخی عصر آهن در آمل

۱۷ قلم شیء تاریخی – فرهنگی متعلق به عصر آهن در منزلی شخصی در شهرستان آمل کشف شد.

کرات آملی؛سرهنگ محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:با توجه به اخبار واصله از میراث‌بان افتخاری مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم در منزل شخصی خود اقدام به نگهداری، خرید و فروش اشیای تاریخی – فرهنگی و فلزیاب، در این شهرستان کرده است، بلافاصله ماموران یگان حفاظت در شهرستان و با همراهی نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی به محل اعزام شدند.

او افزود: این ماموران طی بررسی‌های نامحسوس توانستند در یک عملیات مشترک و بازدید از منزل یک نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دهند.

کردان با اشاره به کشف ۲۸ قلم شیء تاریخی و فرهنگی به همراه یک دستگاه فلزیاب در این عملیات، افزود: یک عدد شیء نوک تیز از جنس مفرغی احتمالا درفش، ۶ عدد خنجر مفرغی، یک سر نیزه بزرگ، ۲ عدد سر نیزه کوچک، ۳عدد سر پیکان، یک عدد دستبند کله ماری مفرغی، ۲ عدد انگشتر مفرغی با سنگ تزئینی ساده و کمی شکسته، یک شیء فلزی ساده و پهن از جنس مفرغ دارای ارزش تاریخی متعلق به عصر آهن و۲سکه فلوس دوره صفویه با تزئینات حیوانی از جنس مس، یک زنگوله نقش‌دار دارای ارزش تاریخی و فرهنگی، ۴ زنگوله ساده و جدید و ۳ سکه پهلوی ساده و جدید فاقد ارزش تاریخی و فرهنگی، ۲ سکه سائیده شده و یک دستگاه فلزیاب در این عملیات کشف و ضبط شد.

کولرهای قاچاق روشن نشد

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی با اجرای طرح کنترلی در محور مواصلاتی به یک کامیونت حامل لوازم خانگی مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور ۲۰ دستگاه کولر فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بیان این که، کارشناسان ارزش کولر‌های کشف شده را بالغ بر ۶ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت:در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.