×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت گری ۱۲۰ زن ومرد از وقایع ششم بهمن سال ۶۰ آمل

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمل از برگزاری کلاسهای آموزشی برای ۱۲۰ راوی زن و مرد برای روایتگری حوادث ششم بهمن سال ۶۰ آمل خبرداد.

کرات آملی/علی امانی در نشست خبری ستاد برگزاری سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال ۶۰ مردم آمل با بیان اینکه برای نخستین بار برنامه‌های شاخص شش بهمن از شهرستانی فراتر رفته و در قم، تهران و ساری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه‌ها با حضور طلاب و روحانیون مازندرانی مقیم در قم و در ساری توسط شاهدان عینی ساروی در آن حماسه برگزار می‌شود علاوه بر آن‌که برای نسل جوان در سالن سپاه به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به تشکر امام امت در وصیتنامه سیاسی الهی از مردم آمل، افزود: محوری‌ترین برنامه هفته حماسه ششم بهمن شامگاه روز چهارشنبه پنجم بهمن با حضور وحیدی وزیر کشور خواهد بود.

امانی با اعلام اینکه در بیان خاطرات و روایت حماسه ششم بهمن در بین قشر جوان نتوانستیم موفق باشیم، ادامه داد: باید جوانان برنامه‌های حماسه مردمی را به همراه همه اقشار مردم خودجوش به دست گیرند و پشتیبان راویان و پیشکسوتان این عرصه باشند.

وی با اشاره به شکل‌گیری مرکز استاد در ستاد مردمی حماسه ششم بهمن، به برگزاری همایش ششم بهمن با حضور علما و روحانیون مازندرانی در استان قم و تشریف‌فرمایی آیت‌الله جوادی آملی مرجع تقلید و مفسر کبیر قرآن، مراسم گرامیداشت حماسه مردم آمل در تهران و مرکز مازندران اشاره کرد و یادآور شد: همایش بزرگ پیشکسوتان و فعالان جنگل گیلان گلستان و مازندران در سپاه کربلای مازندران برگزار می‌شود.

امانی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم، برگزاری مسابقات ورزشی استانی و کشوری، یادواره شهدا و خاطره‌گویی، افزود: مراسم عروسی ۴۱ زوج جوان با نام و یاد ۴۱ شهید حماسه ششم بهمن آمل و اهدای جهیزیه به میزان ۴۵ خودروی نیسان در این ایام برگزار شده که هر خودرو به عکس یک شهید مزین می‌شود.

دبیر ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن با اشاره به موافقت تشکیل ستاد مردمی این حماسه بزرگ با ریاست استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مراحل ثبت‌نام مؤسسه فرهنگی هنری حماسه ششم بهمن آغاز شد و یک مؤسسه در استانداری مازندران نیز شکل می‌گیرد.

وی با اعلام موافقت و دستور وزیر آموزش و پرورش برای درج حماسه ششم بهمن در کتب درسی، گفت: برای ایجاد موزه حماسه اسلامی ششم بهمن ۱۳۶۰ در ورودی شهر و ایجاد دروازه مقاومت در  پارک میرزاکوچک‌خان جنگلی در دستور کار قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.