×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درگذشت پیر غلام واسطوره آملی تعزیه مازندران

حاج سقا مصفا اسطوره تعزیه ایران و مازندران شبیه خوان حضرت امام حسین علیه السلام و علمدار دشت کربلا حضرت عباس علیه السلام آسمانی شد.

کرات آملی/حاج حسن مصفا ملقب به حاج سقا در سال ۱۳۲۵ شمسی در روستای ترا دهستان امیری از بخش لاریجان شهرستان آمل چشم به جهان گشود و از سن هفت سالگی، هنر تعزیه را فرا گرفت و از محضر استادان بنام تعزیه کشور تجارب زیادی کسب کرد.

وی که در مدت حدود ۷۰ سال مسئولیت تعزیه‌گردانی، یکی از ارکان‌های مهم تعزیه درشهرستان آمل شناخته می‌شد، عمری را در مسیر خدمت به ابا عبدالله الحسین (ع) گذراند و هنرمند بزرگی در عرصه شبیه خوانی بود.

هنرمندی حاج حسن مصفا در نقش حضرت ابوالفضل و اجرای مسلط در برنامه‌ها زبانزد دوستداران این هنر بود.از افتخارات این هنرمند شبیه خوان، دریافت لوح تقدیر و جایزه ویژه پیشکسوتی تعزیه کشور است و بیش از صدها اجرای مجلس تعزیه در طول دوران فعالیتی او دیده می‌شود.

مرحوم مصفا، براثر بیماری ناشی از درد لگن و نخاع از دو سال گذشته تاکنون درمنزلش دراستراحت بود که، پیش از ظهر شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مرحوم مصفا صبح یکشنبه از منزلش در شهرآمل به سمت شهر کوهستانی رینه دربخش لاریجان تشییع وپس از آن در زادگاهش روستای ترا  دهستان امیری به خاک سپرده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.