×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 ارتقای بهره‌وری،احیای موقوفات،توسعه و ترویج فرهنگ وقف با اجرای طرح  امین موقوفات 

همزمان با هفته وقف وبا حضور مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه آمل اجرای طرح امین موقوفات درساختمان اوقاف شهرستان شروع شد .

کرات آملی/دراین مراسم  حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران باقدردانی ازتلاش وزحمات رئیس وهمکاران اداره اوقاف آمل درراه اندازی این طرح که دراستان پیشگام هستند گفت : حمایت از امنای موقوفات و تعیین امین راهبرد سازمان اوقاف است.

وی با بیان اینکه بحث تعیین امین برای موقوفات با استفاده از ظرفیت قانونی که در ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه پیش‌بینی شده است، گفت: این اقدام با هدف ارتقای بهره‌وری موقوفات و حفظ عین موقوفات با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شد.

حجت الاسلام حیدری افزود: امین موقوفات، نیروی کمکی سازمان اوقاف و یک کارشناس موضوعی برای موقوفات است که بررسی شناسایی و کارشناسی را بیرون از اداره انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: احیا و درآمدزایی رقبات فاقد درآمد و کم درآمد موقوفات، حفظ، حراست و مراقبت از رقبات موقوفه از وظایف امنای موقوفات است.

حجت الاسلام محمد هادی بهرامی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل نیز به جایگاه ویژه امین در مفاهیم مربوط به وقف اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد امین و یا اشتراک التولیه است که براساس ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف می‌تواند برای سامان بخشیدن به این موقوفات اشخاص متدین و معروف به امانت را به کار گیرد تا وضعیت موقوفات سامان یافته و بهره وری آن افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه حفظ وقف از ثبت آن مهمتر است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا ضمن کاهش تصدی گری سازمان اوقاف، نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد

وی افزود: اجرای این طرح با هدف ارتقای بهره‌وری و احیای موقوفات، توسعه و ترویج فرهنگ وقف و افزایش درآمد موقوفات و هزینه‌کرد درآمد موقوفات بر اساس نیت واقف، با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.