×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز مسابقات استانی قرآن کریم در آمل

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۲۰ قاری مازندرانی به میزبانی آمل آغاز شد.

کرات آملی/مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این دوره مسابقات از امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه در مرحله استانی و در هر رشته‌ای از قرآن کریم و در بخش خواهران واقع در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم (ع) در سن بزرگسالان آغاز شد و تا فردا بخش برادران ادامه دارد.

وی با اشاره به این مسابقات در پنج منطقه استان برگزار شده است، افزود: شرکت کنندگان پس از مسابقات شهرستانی به مسابقات منطقه‌ای راه یافتند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی شمار قاریان راه یافته به رقابت‌های کشوری را در دوره قبل ۵۵ نفر ذکر کرد وگفت: بیش از دو هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که از این میزان ۱۷۰ برادر و ۱۵۰ خواهر به مرحله استانی که به تفکیک برگزار می‌شود، راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه این مسابقات با حضور داوران کشوری و بین المللی قضاوت می‌شود، افزود: منتخبان برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حجت الاسلام حیدری جایگاه استان را در بخش‌های مختلف مسابقات قرآنی مطلوب دانست و گفت: در رشته قرائت در سطح بین المللی هستیم و طی چندسال متوالی نفرات برتر این رشته مربوط به استان است و در سایر بخش‌ها نیز حائز رتبه‌های برتر هستیم.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۵ نفر از استان به مرحله کشوری راه می‌یابند و برترین‌های این مرحله نیز به مسابقات بین المللی اعزام می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.