×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعتبار  ۳۵۰۰ میلیاردی ،لازمه تکمیل ساخت سد هراز

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه زمان بندی شده سه ساله گفت: برآورد اولیه و درخواستی که برای تکمیل این سد و مجموعه‌های آن در مجموع به بیش از ۳۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

کرات آملی/رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور،  درحاشیه بازدید از سدمخزنی هراز و سایت زباله آمل گفت:برنامه زمان بندی شده مجموعه سدهراز آمل سه ساله و تا پایان دولت سیزدهم پیش بینی شده است،برآورد اولیه و درخواستی که برای تکمیل این سد و مجموعه‌های آن شامل تملک واحد‌های اطراف سد، جاده‌های جایگزین سد، بدنه سد و مدیریت پسماند سایت زباله در بالادست سد در مجموع به بیش از ۳۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

مسجدی ادامه داد، البته پیش بینی‌های لازم برای تامین اعتبار‌های مورد نیاز شده که در کمترین زمان وبا متناسب با پیشرفت کار وزمان اجرا تامین واختصاص داده شود.

وی با تاکید براینکه مشکلی برای تامین اعتبار سدهراز وجود ندارد، تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد با توجه به اولویت دار بودن این طرح از منابع مختلف وهمچنین اهمیت آن برای مردم مازندران تامین واختصاص دهد.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، تکمیل هرچه سریع‌تر سد مخزنی هراز و تعیین تکلیف برای ساماندهی سایت زباله عمارت آمل را به عنوان دو طرح مهم بیان کرد. 

حمید امانی همدانی پس از نشست با مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در محل سد مخزنی هراز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرعت بخشیدن به روند ساخت سد مخزنی هراز برای تأمین آب شرب و کشاورزی مردم شش شهرستان مازندران دارای اولویت است و پیشرفت حدود ۵۰ درصدی این سد نشان می‌دهد که باید دولت همت کند تا مطابق برنامه زمان بندی شده، تمام شود. 

وی افزود: اعتبارهایی که در سال‌های اخیر از محل جدول ۲۱ قانون بودجه نشان می‌دهد که می‌توان از چند ردیف و محل مشخص شده برای شتاب بخشی به مجموعه‌های سد مخزنی، سایت زباله و جاده جایگزین بالادست سد هراز تأمین اعتبار کرد.

امانی همدانی در خصوص جزئیات اقدام‌هایی که برای محل دفن زباله عمارت قرار است، انجام شود، اشاره نکرد و ادامه داد: در دو محور وضعیت محل دفن زباله عمارت آمل که مهار کامل محل فعلی دفن زباله و همچنین جایگزین کردن درمکان جدید برای دفن، پردازش و برنامه‌های دیگر در این فرایند زباله‌ای انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.