×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حاکم شدن نظم ترافیکی برنامه ریزی شده با توجه به وضعیت تردد در شهر‌های مازندران 

رئیس پلیس راهور مازندران:وضعیت تردد در شهر‌های مازندران به گونه‌ای است که می‌باید نظم ترافیکی برنامه ریزی شده حاکم باشد.

کرات آملی/سرهنگ نصرالله بیگلری در نشست فصلی روسای پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران که به میزبانی آمل برگزار شد، گفت: تردد به مازندران از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود این میزان تردد در ۱۳ و ۱۴ ام خرداد تا ۲۰ میلیون سفر نیز برسد.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از فوت شدگان حوادث رانندگی امسال مربوط به عابرین پیاده است که مجموعا ۶۰ درصد از فوتی‌های این حوادث را عابرین تشکیل می‌شود و از این میزان نیز ۶۰ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال سن دارند.

به گفته رئیس پلیس راهور مازندران پل‌های عابر پیاده در شرایط فعلی کارآیی لازم را ندارند و تمامی پل‌های عابر پیاده باید تبدیل به پل‌های مکانیزه شود تا عابرین بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

در ادامه سید عباس حسینی فرماندار شهرستان آمل در این نشست اظهارداشت: ترافیک ماحصل مباحث فنی نیست و در اصول رفتاری و مشارکت مردم نیز نهفته است و از تمامی رفتار‌های انتظامی و اجرایی و فردی، محصولی به نام فرآیند ترافیکی به دست می‌آید.

وی گفت: باید از نظم اجتماعی به نظم ترافیکی برسیم و بدانیم که ترافیک مجموعه‌ای پیچیده از تعاملات اجتماعی است و با رعایت نظم اجتماعی می‌توان به نظم در حوزه ترافیک نیز دست یافت.اتفاقات چند وجهی سبب افزایش ترافیک در شهر‌ها شده است، که باید گره‌های ترافیکی را حل کرد.

سید عباس حسینی ادامه داد: برخی تخلفات مانند پارک دوبل یا اشغال حریم پیاده رو و سواره رو امروز به یک فرهنگ عام شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

در پایان فرماندار آمل گفت:در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از حمل و نقل شهری، آسفالت معابر و نصب علایم راهنمایی در بودجه امسال شهرستان آمل ۵برابر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.