×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تاثیر ساده زیستی بر بهسازی فضای عمومی زیارت و تسهیل حضور زائران علامه حسن زاده آملی

فرماندار شهرستان آمل: ساده زیستی حضرت علامه ایجاد می‌کند بهسازی فضای عمومی زیارت ایشان و تسهیل حضور زائران با همین منش و شیوه ادامه یابد.

کرات آملی/سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل در جلسه داوری مسابقه طراحی بقعه و یادمان علامه حسن زاده آملی، گفت: مقرر شده بود، طراحی بیت الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی (رضوان الله علیه) با رویکرد و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، عرفانی، بر اساس و شرایط مقررات ملی ساختمان، مرکز تحقیقات مسکن و آیین نامه جامع مسابقات معماری و شهر سازی وزارت راه و شهر سازی برگزار شود.
همچنین عبدالحمید نقره کار دانشیار گروه معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ۵۰ طرح ارائه شده خود آثاری ارزشمند در این حیطه محسوب می‌شوند که از طرح‌های فرهنگی و ماندگار به شمار می‌روند.
او می‌گوید: علیرغم تمامی تلاش‌های شرکت کنندگان و معرفی آثار برگزیده هیچ کدام از طرح‌ها قابلیت اجرا ندارد، ولی قابل تقدیر است.

به گفته نقره کار به دلیل ارزش‌های معنوی این مزار و شرایط خاص منطقه شمال ایران و اینکه ممکن است تغییراتی به دلیل این جایگاه در منطقه ایجاد شود توصیه شده است، هدایت منابع و طرح‌های آینده روستا با توجه به پهنه جغرافیایی که تحت تاثیر آن است کارشناسی شود و قطب و شاخصه این مجموعه مورد طراحی قرار گیرد.
مهدی خاکزند دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه  بررسی نهایی مجموعه ای که برای یادمان طراحی در فرایند مسابقه قرار گرفته است دراین دانشکده انجام شده است، تصریح کرد: این آثار در دو مرحله بررسی و در نهایت، نتایج اصلی اعلام شد.
وی با بیان اینکه در فرایند برگزاری مسابقات، ۵۰کد به افراد متقاضی شرکت داده شد و  از میان این آثار، ۱۳ اثر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در مرحله داوری نهایی دو داور اصلی دکتر عبدالحمید نقره کار دانشیار دانشکده و دکتر معماریان پیشکسوت و استاد تمام دانشکده معماری و مهدی حمزه نژاد رئیس دانشکده به همراه دکتر دانشپور دانشیار گروه شهرسازی معماری و شهرسازی حضور داشتند.
خاکزند اظهار کرد: از میان ۱۳ اثر انتخاب شده در مرحله دوم، ۴ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که براساس آن، کدهای ۱۲ و ۱۶و ۲۰ با بررسی هیات داوران و دارا بودن شاخص های سادگی، فاخر بودن، بررسی بستر زمین، ارتباط موثر نما با پروژه محوله و درک درست از فضاها و ورودی ها برگزیده شده و این سه اثر به عنوان رتبه سوم معرفی شدند وهمچنین در  کنار این آثار، کد ۲۴ با کیفیت طراحی پلان های طراحی شده شایسته تقدیر شناخته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.