×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل خبرداد؛وضعیت زرد کرونایی شهرستان/۴۵ روز بدون فوتی کووید۱۹

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان:خوشبختانه آمل در وضعیت زرد قرار داردو در طی ۴۵ روز گذشته هیچگونه فوتی نداشته و بیمار بدحال کرونایی نداریم .

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛پژمان خسروی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران و رسانه ها با اشاره به آغاز هفته سلامت از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه با شعار «سلامت ما سلامت سیاره ما» گفت: با توجه به این شعار، ویژگی هفته سلامت امسال برجسته شدن نقش همه دستگاه ها، سمن‌ها و مردم در حفظ منابع زیست محیطی به منظور ایجاد زمینه زندگی سالمتر است.

وی نقش رسانه را در زمینه آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در اجرای صحیح پروتکل های پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و رعایت نکات بهداشتی مهم دانست و خاطر نشان کرد: کارشناسان شبکه بهداشت در زمینه آموزش و توصیه های بهداشتی همکاری کامل را در جهت حساس سازی و افزایش آگاهی عمومی با رسانه ها دارند.

خسروی بیان داشت: به لطف الهی با همکاری مردم، تلاش های مدافعان سلامت و ترغیب مردم توسط رسانه ها برای واکسیناسیون، تامین واکسن خارجی و داخلی در ۶ مجموعه واکسن سازی داخلی، وضعیت بهبود یافت و تا امروز بیش از (۸۵۸ ) هزار دُز واکسن کرونا در آمل تزریق شده که عاملی برای مقابله با کرونا بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد درنوبت اول و ۹۰ درصد درنوبت دوم و۵۷ درصد در نوبت سوم واکسن تزریق شد ودرحال حاضر تمام مراکز شهری وروستایی ودومرکز غدید ومصلی درحال فعالیت هستند.

پژمان خسروی به برنامه واکسن دانش آموزی اشاره کرد و گفت : واکسیناسیون دانش آموزان بین سنین ۵ تا ۱۲ سال می باشد که با همکاری اداره آموزش وپرورش ۳۱ درصد انجام شد.

وی بااشاره به تولید روزانه ۱کیلو گرمی زباله در آمل ادامه داد:وضعیت زباله در آنمل در مرحله بحرانی قرار دارد.پیامدهای تاخیر در خصوص حل معضل زباله تهدید سلامت شهروندان می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل افزود:ورود شیرابه ها وایجاد آلودگیهای زیست محیطی در بحث زباله موجب آن گردیده تا ضرب الاجلی برای حل این مشکل تعیین گردد.برای دفع زباله باید دنبال روشهای سریع تر و بهتری رفت که شبکه بهداشت با همفکری در کنار دستگاههای دیگر می باشد.

خسروی گفت:۳۱ درصد علت مرگ را بیماری های عروقی می باشد و از نظر فشار خون و دیابت جزو استانهایی هستبم که رتبه برتر را داریم و رتبه ششم دیابت در استان نیز متعلق به آمل می باشد.

وی سلامت خانواده و جوانی جمعیت را محور دیگر هفته سلامت عنوان کرد و ادامه داد: خانواده یک رکن مهم بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه سلامت است به گونه ای که در مقطعی«هر خانواده، یک پایگاه سلامت» به عنوان برنامه اساسی وزارت بهداشت تعیین گردید و ما جزو کشورهایی هستیم که سریعترین نرخ افت رشد جمعیت را دارا هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به تکمیل پایگاه شماره ۴ اورژانس ۱۱۵ از ساخت سه پایگاه دیگر در دابودشت و امم زاده عبدالله و شهربابکان خبرداد وگفت:۴۵ مرکز بهداشت در سطح شهرستان در حال فعالیت می باشندو در سال ۱۴۰۰ خیرین سلامت ۱۵۰ میلیارد ریال در این بخش کمک کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.