×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زیباسازی منظر شهری در آستانه نوروز برای شهروندان و مسافران

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه پاکسازی معابر و خیابان‌ها در روزهای پایانی سال مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: منظر شهری در آستانه نوروز برای شهروندان و مسافران زیباسازی شود.

کرات آملی/رضا علیخانی در حاشیه بازدید از جاده‌های بین شهری و محیط شهری آمل افزود:درخواستی که از شهرداران و دیگر مدیران مرتبط با ارائه خدمات سفر به مسافران داریم، ایجاد حس نشاط و شادابی و آرامش و همچنین القای ورود بهار در ظاهر و سیمای شهرها به مسافران و نیز شهروندان این شهر نیز منتقل شود.

وی با بیان اینکه به منظور آمادگی بیشتر شهرداری‌های استان، دستورالعمل کاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ برای شهرداری‌ها تهیه و ابلاغ شد، اضافه کرد: در همین راستا در سه همایش توجیهی برای سفرهای نوروزی از شهرداران استان خواسته شده، تا نسبت به نصف المان‌های ویژه و خاطره انگیز در حوزه شهری، توجه جدی به فضای سبز شهری با کاشت گل و گیاهان فصلی وزینتی که حس بهاری رو به مسافران ونیزشهروان القا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، موضوع اسکان مسافران نوروزی را یکی از موارد مهم در تعطیلات دهه هفته نخست ونیز دوم در بهار ۱۴۰۱ عنوان کرد و ادامه داد: از شهرداری خواسته شده تا مکان‌های مناسبی را برای اسکان موقت مسافران نوروزی ایجاد کنند تا در زمان حضورشان در شهرهای استان، بدون دغدغه باشند.

علیخانی همچنین به فراهم کردن پارکینگ‌های موقت و ایجاد امنیت لازم در این مکان‌ها در تعطیلات نوروز امسال را یکی دیگر از الزام‌های مهم به شهرداری‌های استان بیان کرد و گفت: از شهرداران خواسته شده تا از زمین‌های بلاتکلیفی که کاربری خاصی در حال حاضر ندارند و برای جلوگیری از ترافیک و برطرف کردن مشکلات شهروندان، به این امر اختصاص دهند.

وی افزود: همچنین سرویس‌های حمل ونقل درون شهری نیز در تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات نوروزی هم به مسافران و گردشگران وهم شهروندان عادی باید به صورت فعالانه پای کار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تکمیل جاده نیمه کاره آمل به چمستان نیز گفت، بخش زیادی از تعریض این جاده انجام شده، اما یکی از خواسته‌های ما برطرف شدن سریع‌تر مشکلات ترافیکی و تردد در خروجی جاده چمستان به ورودی شهر آمل است.

علیخانی افزود: در حال حاضر و در مقابل شرکت کاله آمل، گره ترافیکی ایجاد شده و در بازدید قبلی هم برای برطرف شدن این مشکل تذکر جدی داده شده و با وجود اینکه همچنان فعالیت کارگاهی در این محدوده وجود دارد، دستورهای لازم برای شتاب بخشیدن به روند طرح داده شد.

وی یادآورشد، با پیگیری‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی که متولی کار هستند، تذکر جدی داده شده تا شرایط برای تکمیل هرچه سریع‌تر پل در حال ساخت و تعریض کامل جاده برای بهره برداری کامل از جاده چهارخطه وایمن برای مردم منطقه درجاده آمل به چمستان فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.