×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اضافه شدن حماسه ششم بهمن آمل به کتاب‌های درسی

دبیرستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل:اقدام‌های اولیه برای اضافه شدن حماسه مردم آمل در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ به کتاب‌های درسی دانش آموزان صورت گرفته است.

کرات آملی/همزمان با نخستین روز از گرامیداشت حماسه ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل ، دفتر اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان آمل و ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن افتتاح شد.
دفتر اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن شهرستان آمل در ساختمانی واقع در ابتدای میدان ۱۷ شهریور آمل (بین آفتاب یک و ۳) راه اندازی شد.
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان آمل در این آیین، گفت: با افتتاح دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان آمل و نیز ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن آمل دریک مکان مستقل علاوه بر تأثیرات فرهنگی می‌توان به خوبی ارزش‌های دوران دفاع مقدس و رشادت ۴۱ شهید و رزمندگان حماسه مردمی ششم بهمن شهرستان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عموم مردم معرفی کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل، با اشاره به اینکه با تصمیم اعضای ستاد در همه این کمیته‌ها از جوانان آملی دعوت شده که برنامه‌ها با حضور ومیدان داری آنها برگزار شود، گفت: خوشبختانه از نظر تعداد ونیز کیفیت نوع برنامه‌ها امسال در چهلمین سالگرد حماسه مردمی شهدای ششم بهمن سال ۶۰ قابل قبول تر از دوره‌های گذشته است.

امانی ادامه داد: قالب بیشتر برنامه‌ها فرهنگی و هنری و نشست‌های سیاسی وتبیین حماسه مردمی ششم بهمن ونیز ورزشی در رشته‌های مختلف است که به ترتیب تا پایان هفته ششم بهمن و حداکثر دهه نخست ماه بهمن ادامه خواهد داشت.

وی مهمترین برنامه امسال حماسه اسلامی ششم بهمن آمل را برگزاری همایش بین المللی مقاومت در شب پنجم بهمن ماه درمصلی نمازجمعه این شهر اعلام کرد وگفت: دراین همایش که نمایندگان ورهبران جبهه‌های مقاومت از کشورهای اسلامی فلسطین، یمن، سوریه، عراق ولبنان و شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل، همچنین با اشاره به اینکه حدود نیمی از برنامه‌های تدوین شده امسال توسط این ستاد درحوزه آموزش و پرورش و دانش آموزی است، گفت، امسال و به یاد ۴۱ شهید حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل، آئین زنگ حماسه ومقاومت در همه مدارس مازندران و به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستانه دخترانه شاهد آمل نواخته خواهد شد.

امانی افزود: با هماهنگی که با اداره کل آموزش و پرورش مازندران انجام شده، حدود ۲۰۰ راوی و رزمندگان و حماسه سازان حماسه ششم بهمن سال ۶۰ با حضور در مدارس شهرهای استان این حماسه مهم و مردمی را برای دانش آموزان به عنوان نسل آینده جامعه روایت وتشریح خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش‌هایی که این ستاد در سطح ملی و دیدارهایی که با مسئولان وزارت آموزش و پرورش انجام شده، اقدام‌های اولیه برای اضافه شدن حماسه مردم آمل در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ به کتاب‌های درسی دانش آموزان اضافه تا با این اقدام ارزشمند حماسه مهم مردم آمل که در وصیت نامه سیاسی والهی امام راحل نیز درج شده، برای همیشه جاری و ماندگار بماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.