×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولیدبیش از ۵ هزار تن ماهی سرد آبی در۲۲۰ واحد فعال پرورش ماهی آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولیدبیش از ۵ هزار تن ماهی سرد آبی در۲۲۰ واحد فعال پرورش ماهی شهرستان خبر داد.

کرات آملی/اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه از ۲۲۰ واحد فعال پرورش ماهی  در شهرستان آمل بیش از ۵ هزار تن ماهی قزل آلا و حدود یک هزار تن ماهی گرم آبی و خاویاری تولید می‌شود، گفت: این شهرستان رتبه اول استان را در تولید ماهیان سرد آبی دارا است.

او گفت:با توجه به اهمیت پرو تئین حیوانی بخصوص پرو تئین گوشت سفید در تغذیه انسان لزوم توجه به این بخش غذا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، بنابراین تکثیر و پرورش انواع ماهیان در آب‌های داخلی و بهره گیری از آب‌های زیر زمینی یک امر مهم و جدی تلقی می‌شود.

عقیلی رییس اداره شیلات شهرستان آمل گفت: به لحاظ وجود رودخانه هراز، چشمه‌ها و سر چشمه‌های حوزه آبریز در منطقه لاریجان و در مناطق دشت با استفاده از منابع آبی آببندان‌ها دارای ظرفیت بسیار مناسب و مستعد آبزی پروری بوده که در این راستا با تولید انواع آبزیان پرورشی فعال می‌باشد.

او گفت: سالانه بیش از ۶ هزار تن تولید از مزارع پرورش ماهی حوزه این شهرستان تولید و به بازار مصرف در داخل استان و به بازار تهران عرضه می‌شود.

عقیلی گفت: ما تلاشمان برای حفظ ظرفیت موجود و در کنار آن توسعه کمی با ایجاد مزارع جدید از ظرفیت‌های موجود شهرستان در دستور کار شیلات است.

رییس شیلات آمل گفت: ۱۱ طرح در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در این شهرستان در حال اجرا است که ۷۰ میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.