×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقدی بر اقتصاد دولتی/دست نامرئی آدام اسمیت (بازار)

کرات آملی/دیگر اقتصاد دولتی وروش دستوری برای اقتصاد پاسخگو نیست چنانچه دنیای کمو نیست را نابود کرد ودیوار برلین را فروریخت و شوروی را به چندین پاره تقسیم نمود.
بهترین شیوه اداره اقتصاد،سپردن نوسانات قیمت‌ها به عرضه و تقاضای کالا وخدمات است ،البته با رفع موانع تصنعی همچون تحریم ها ،واز آنطرف از محل درآمد های عمومی ،طبقات محروم راتحت حمایت‌های خود قرار دهیم ،دستکاری روی هریک از عوامل اقتصادی از قبیل افزایش قیمت بنزین برای تامین یارانها،تبعات منفی ای همچون بلوای بنزین را درسنوات ماضی بدنبال داشته است که شایسته جمهوری اسلامی نیست .
پرداختن یارانه های بی حساب و کتاب به طبقات مر فه جامعه (گو یا بیش از ۹۰٪جامعه از یارانه استفاده می کنند که در میان آنان اغنیای بسیاری در قالب کارمندان عالی‌رتبه و برخی نمایندگان مجلس سابق و متر فین بی درد… دیده می شوند) که اگر۹۰٪همه مستحق باشند ،فاتحه این کشور را باید خواند.
واگر بغیر این ،چرا بودجه عمومی کشور را به هرز می بریم و با افزایش هزینه های جاری و ریخت و پاشها هر سال کسری بودجه را وبه تبع آن تورم افسار گسیخته را برملت و مردتحمیل می کنیم و کشور را از هزینه های سر مایه ای و پرداختن به زیر ساخت‌ها وتوسعه باز می داریم وبه عنوان چند رای سیاسی واقبال عمومی بدانهاو بنام محرومین، همه را به فلاکت نبریم .
تصمیمات نسنجیده ،تبعات منفی بدنبال داراد از آنجمله وا خوردگی در داخل و طعم کشور های همسایه به کشور ما غافل از اینکه :
شتر در خواب بیند پنبه دانه +
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
هر حرکت نسنجیده و کار شناسی نشده ،تبعات منفی فراوانی دارد که کشور مارا به تباهی می برد.
بازار با دست نامر ئی بدنبال تعادل خودش است که در آن هرکس به دنبال منافع خویش سر انجام در قیمت واحد به توافق می رسند وبازاررا به سمت و سوی اشتغال کامل رهنمون می کنند .
هر یک ریال هزینه دولت‌ها روی زندگی تک تک مردم اثر می گذارد مباد تصمیماتی باز اتخاذ شود که نعوذ بالله چالش‌های دیگری را بدنبال داشته باشدو دشمنانی را شاداب کند ،مباد چنین روزی :
طوطیان در شکر ستان کامرانی می کنند +
وز تحسر دست بر سر می زند مسکین مکس
(آمل صلواتی )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.