×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از نوزدهمین مرکز تجمیع واکسن کرونا استان در آمل

نوزدهمین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا مازندران توسط سپاه کربلا در آمل راه‌ اندازی شد.

کرات آملی،سردار سیاوش مسلمی در مراسم بهره‌برداری از پایگاه تجمعی واکسیناسیون کووید19 سپهبد حاج قاسم سلیمانی واقع در آمل راه اندازی این مرکز را نوزدهمین در مازندران بیان و عنوان کرد: این مرکز در آمل چهارمین مرکز تجمعی تزریق واکسن است که با کمک سپاه و مرکز بهداشت و درمان شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: در مجموع روزانه حدود 3 هزار تزریق واکسن در این مراکز انجام می شود.

مسلمی با اعلام آمادگی سپاه برای راه‌اندازی مراکز بیشتری در دیگر شهرستان‌های استان گفت: سپاه در صورت اعلام نیازمندی از طریق وزارت بهداشت، قطعاً آمادگی جهت راه اندازی مراکز بیشتری در استان دارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: سپاه کربلا قول فعالیت 21 مرکز تجمیع تزریق واکسن را در استان داده بود که امیدواریم تا آخر هفته آینده بتوانیم این مراکز را افتتاح نمائیم تا در جهت خدمت مردم مازندران قرار گیرد.

مسلمی با بیان اینکه  برآورد ما این است که 20 هزار تزریق واکسن را فقط در مراکز تجمیعی که با نظر تخصصی و رعایت پرتکل بهداشتی توسط بسیج و سپاه راه اندازی شده  را داشته باشیم، اظهار داشت: اما با اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل آمادگی حدود 100 هزار تزریق واکسن وجود دارد که بتوانیم در استان به صورت روزانه تزریق کنیم.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به تزریق روزانه ۱۴ هزار واکسن در این شهرستان گفت: با افتتاح امروز 9 مرکز تجمعی علاوه بر کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت واکسینه می کنیم.
احمد علی رمضانی از تزریق ۲۶۰ هزار واکسن در آمل خبر داد و اظهار کرد: ۸۰ هزار نفر دوز اول و دوم را تزریق کردند و مابقی نوبت روزانه دو الی سه هزار نفر واکسن دومشون وارد سامانه می شود و نوبت دهی می شوند.
وی از وضعیت کرونا در آمل گفت: خوشبختانه حدود ۲ هفته است که روند کاهشی داریم و با توجه به تعداد بیمارانی که داریم، امیدواریم در روزهای آینده به مرحله آبی هم برسیم و منتظر اعلام نظر وزارت بهداشت برای رنگبندی هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل  خاطرنشان کرد: مردم باید این روزهای هم مانند روزهای اوج کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، به خصوص این ماسک زدن، فاصله اجتماعی و پرهیز از هرگونه دورهمی و اجتماع، مراسمات خاص خانوادگی یا مراسمات عزاداری و.. را کنار بگذارند، افرادی که واکسن زدند تصور اشتباهی دارند و بی توجه می شوند، باید حتما رعایت کنید
وی در خصوص بازشگایی مدارس از مهر ماه عنوان کرد: آخرین مصوبه که به ما ابلاغ شده هنوز حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است و باید آموزش از طریق آنلاین یا به صورت سامانه شاد تلویزیون باشد ما منتظر دستورات وزارت بهداشت هستیم، ولی تا الان چیزی که ابلاغ شده حضور بچه ها در مدارس و برگزاری کلاس آموزشی ممنوع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.