×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور خبرداد؛همکاری با همیاران محیط زیست

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، از استقبال این سازمان از همیاران محیط زیست درمناطق مختلف کشور خبر داد.

کرات آملی،ژیلا مهدی آقایی در آئین تجلیل از محیط‌بانان نمونه مازندران در شهرستان آمل گفت:در پی نیاز جدی مراقبت از عرصه‌های حفاظت شدی طبیعی و زیستی کشور از سوءاستفاده‌های متخلفان و افزایش توان نیرویی برخورد با هنجارشکنان، جذب نیروهای جدید محیط بانی از سه سال گذشته در دستورکار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه‌ای حدود ۵ سال، شرایط جذب تعدادی از نیروهای مورد نیاز خود را هدفگذاری کرده که به ازای افرادی که همزمان بازنشسته می‌شوند، نیروهای جایگزین بلافاصله جذب و کمبودهای نیرویی نیز بکارگیری شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تصریح کرد: این سازمان در کنار کمبودهایی نیرویی در مناطق تحت حفاظت زیستی جانوری و طبیعی، از مشارکت مردمی نیز درکنار محیط‌بانان در قالب همیاران محیط زیستی استقبال می‌کند.

مهدی آقایی اضافه کرد: سامانه مربوط به جذب افتخاری همیاران وحامیان محیط زیست درسایت سازمان حفاظت محیط زیست قابل دسترس همگان برای نام نویسی و همکاری افتخاری درکنار محیط بان ها وجود دارد.

وی در عین حال از حفظ مسئولیت پذیری بالای مردم در کنار تشکل‌های زیست محیطی و حساسیت‌های بالای آنها در قبال احترام به محیط زیست پیرامونی آنها قدردانی کرد.

حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز دراین مراسم گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ محیط بان در سطح عرصه‌های زیستی و مناطق تحت حفاظت مازندران مشغول به فعالیت هستند که متأسفانه هیچ تناسبی بین وظایف واگذارشده وتعداد محیط بانان وجود ندارد.

ابراهیمی کارنامی افزود: حدود ۵۹۰ نفر ردیف پستی در مازندران وجود دارد که متأسفانه اکنون بیش از ۵۸ درصد این ردیف خالی هست و این کمبود به شدت در مراقبت از عرصه‌های زیستی استان احساس می‌شود.

وی ادامه داد، شرایط جذب نیرو در سطح ملی باید مجوز گرفته شود، اما با این وجود اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام نیاز نیرو را به سازمان حفاظت محیط زیست کشور داده که باید سهمیه درخواستی استان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف وشرایط جذب آن فراهم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ابراز امیدواری کرد، که هرچه سریع‌تر دستگاه‌های متولی جذب ازجمله سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان مدیریت وبرنامه و بودجه کشور شرایط جذب را دریک موقعیت کاملاً رقابتی برای همه داوطلبان فراهم کنند.

ابراهیمی کارنامی، همچنین از فعالیت مستمر و مسئولیت پذیری تشکل‌های زیست محیط در شهرستان آمل را یک امتیاز بالا در کنار فعالیت‌های اداره حفاظت محیط زیست در این شهرستان بیان کرد و افزود: محیط زیست اکنون با پشتوانه مردمی وتوجه ویژه ای اکنون مردم به محیط زیست پیدا کردند، باعث شده تا دست درازی‌ها به برخی اراضی ملی و حفاظت شده کمتر وتحت کنترل تر باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل هم در خصوص برگزاری آئین تجلیل از محیط بانوان استان به میزبانی این شهرستان گفت، این مراسم هرسال در سالروز ولادت امام رضا (ع) و روز محیط بان برگزار می‌شود و امسال نیز شهرستان آمل میزبان این مراسم استانی شد.

وحید رضائیان افزود: مازندران امسال ۷ محیط بان نمونه ملی داشت که درنهایت سه نفر برگزیده ملی شدند که ” اسداله بوداغی ” فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل به عنوان محیط بان نمونه کشوری انتخاب ونشان ویژه این بخش را نیز از آن خود کرد.

وی ادامه داد:همچنین در ارزیابی عملکرد استانی نیز، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرستان‌های شاخص از نظرعملکرد در بخش محیط طبیعی انتخاب وتجلیل شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.