×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی سالی کم آب در کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سال کم آبی را پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: امسال نیز سال کم آبی پیش بینی شده و با کمبود آب مواجه هستیم.

کرات آملی،اسماعیل نجار با اشاره به اینکه برف شدید دو سال گذشته تغییر اقلیم در مازندران را نشان می دهد، در خصوص سد هراز گفت: این سد برای حل مشکل تامین آب است که در کشور آب همیشه مورد توجه بوده به ویژه اب شرب و کشاورزی که برای تامین اب جامعه و اشتغال کاربرد دارد.

وی با اشاره به بیمه ساختمان افزود: اساسنامه این کار تصویب شد و سه آیین نامه دارد که در حال تدوین و انجام است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: مقرر شده بود از اول امسال ساختمان‌های مسکونی کسانی که فیش برق دارند در سطح کشور بیمه اجباری شوند که کار در حال انجام است، اما با توجه به مسائل مالی و قانون بودجه تقریبا آنچه که مد نظر بود به تصویب نرسید.

نجار گفت: داریم تلاش می‌کنیم مشکلات مالی اجرای این طرح بزرگ به صورت متمم نهایی حل شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ما امیدوار بودیم از اول فروردین اجرای این طرح محقق شود به شرطی که بودجه آن نیز تامین می‌شد.

نجار با بیان اینکه بر اساس قانون سهم افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دولت به صورت کامل پرداخت می‌کند، افزود: بیمه بقیه افراد به صورت پلکانی است.

معاون وزیر کشور گفت: سقف تعیین ۱۲۰ هزار تومان بود که دولت به صورت پلکانی پرداخت می‌کرد و این پرداختی به مرور و سالانه از طرف دولت کم و از طرف مردم اضافه می‌شد تا به نقطه صفر برسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصویب و اجرای این قانون را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: اگر این کار بسیار بزرگ نهایی و اجرا شود بسیاری از مشکلات مردم و دو لت کم خواهد شد.

نجار ادامه داد: کیفیت و ارتقای ایمنی ساختمان‌ها با اجرای این قانون افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌های دولت کم و پرداخت خسارت‌ها تسریع می‌شود.

معاون وزیر کشور گفت: بیمه‌ها اکنون نیز در کشور فعال هستند، اما گستردگی آن‌ها زیاد نیست و با اجرای این قانون بیمه ساختمان‌ها در سطح کشور گسترده‌تر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.