×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح اولین پارک ویژه معلولان در آمل

همزمان با چهل و دومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، نخستین پارک اختصاصی معلولان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آمل افتتاح شد.

کرات آملی،نخستین پارک اختصاصی معلولان مازندران با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل و شهردار آمل در آمل افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این مراسم با اشاره به ارزش ریالی این پروژه به مبلغ سه میلیارد تومان، اظهار داشت: با برآورد امروز این ارزش معادل 6 میلیارد تومان می‌شود.

نظری افزود: محوریت فعالیت در اجرای طرح‌های بازآفرینی ادامه عدالت جهت توسعه اجتماعی و شهرسازی است. در شبکه معابر، آسفالت و ایجاد رفع مشکلات شهروندان اقدامات خوبی صورت گرفته و در حوزه کارآفرینی نیز هر پروژه ای مصوب شده باشد راه و شهرسازی تعامل دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها آن هم در ایام سخت، بحران تحریم و اقتصادی به کشور، بسیار خوشایند است، بیان کرد: حجم انبوه در اثرگذاری تحریم‌ها به اقتصادی شامل می‌شود و دشمنان فکر نمی‌کردند که افتتاح چنین پروژه‌های عمرانی با اعتبارات زیاد انجام شود.

علیرضا شریعت با اشاره به اینکه تحریم اثرگذار نیست و همچنان سطوح درآمدی دولت روبه کاهش و پارادوکس اجرای پروژه‌ها روبه افزایش است، گفت: افتتاح چنین پروژه‌هایی پیام تعامل دو طرفه در حوزه اقتصاد و فرهنگ است و با استارت این فعالیت‌ها امیدواریم تدوام پیدا کند.

وی افزود: توجه به معلولان توجه به کرامت انسانی بوده و کسی حق ندارد جلوی فعالیت‌های معلولان بگیرد بنابراین وظیفه داریم همانند دیگر انسان‌های جامعه خدمات را به این قشر ارائه دهیم.

شریعت با اشاره به وضعیت کرونا این شهرستان را نارنجی و شکننده عنوان و مطرح کرد: همچنان لازم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و با کاهش تعداد بستری ها از 261 به 190 نفر بستری و بعد از سه روز یک نفر فوتی نیاز به رعایت این پروتکل‌ها است.

سید حمید هاشمی شهردار آمل نیزدر این مراسم با اشاره به اینکه پارک و ساختمان ویژه معلولان در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر و با زیربنای ۴۰۰ متر مربع در دوطبقه احداث شده است، تصریح کرد: این پروژه در قالب اقدام مشترک بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مازندران در مجموع با اعتبار حدود ۴۲ میلیارد ریال و مرکز جامع سلامت در زمین ۴۰۰ متری اهدایی مرحوم حیدری با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال با بنای ۴۰۰ متر مربع ساخته و بهره برداری شد.

شهردار آمل با بیان رویکرد جدی شهرداری آمل ارائه خدمات بیشتر در مناطق کم برخوردار شهرداری است، گفت: ظرفیت شهر آمل می‌طلبد که کارهای مشابه با همکاری اداره کل راه وشهرسازی در مناطق کم برخوردار شهری انجام شود.

هاشمی افزود: اجرای طرح‌های خدماتی و رفاهی در مناطق کم برخوردار شهری علاوه بر بهره مندی ساکنان این مناطق، توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز به همراه دارد.

همچنین مدیرکل راه وشهرسازی مازندران در آئین افتتاح این طرح‌ها که از سوی معاونت مسکن وبازآفرینی شهری این اداره کل ساخته شد، گفت: رویکرد شهرداری آمل در حوزه بازآفرینی و توانمندکردن مناطق کم برخوردار شهری عملکرد قابل قبولی درسطح استان است و از این حیث شهرداری آمل رتبه نخست در حوزه بازآفرینی شهری در مازندران را دارد.

سید محمد نظری با قدردانی از حمایت ویژه شورا و شهرداری آمل به حوزه بازآفرینی شهری افزود: یکی از رویکردهای این اداره کل درحوزه معاونت مسکن و بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری‌ها توسعه عدالت اجتماعی و ارائه خدمات برابر به مناطق کم برخوردار شهری است و در همین راستا طرح‌های زیادی در سطح استان در دست اجرا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.