×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید رئیس آرد و نان مازندران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در واحدهای خبازی استان

رئیس آرد و نان مازندران از اجرای طرح تشدید نظارت بر واحد های خبازی در راستای رعایت پرتکل های بهداشتی در مازندران خبر داد.

کرات آملی،علی رمضانی مقدم، رئیس آرد و نان مازندران در حاشیه اجرای طرح تشدید نظارت بر واحد های خبازی در راستای رعایت پرتکل های بهداشتی در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز گفت: در راستای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا و تصمیماتی که اتخاذ شد، با هماهنگی اداره کل غله، فرمانداری ها، اتحادیه خبازان، دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت بازدید ها انجام شد.

وی با بیان اینکه 7 شهرستان بازدید انجام شد، عنوان کرد: 3هزار و 250 واحد ارزیابی انجام شد، که 290 واحد اخطار اولیه گرفتند و 27 واحد پلمپ شدند که بیشترین مشکل رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

رئیس آرد و نان مازندران ادامه داد: بحث نظارت در دو صورت کیفی پزی نان و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، از اول اذر در غالب صد و دو اکیب بازرسی تشکیل شد و شهرهای مانند بهشهر، میاندورد، جویبار، قائمشهر، و.. این ارزیابی انجام شد.

وی در خصوص بازدید امروز خاطرنشان کرد: 15 تیم ستاد مرکزی اداره غله و اعضای کارگروه ستاد کرونا حدود 155 واحد خبازی در امل را مورد بازدید قرار دادند و از نظر صنفی، ساعت کار، میزان پخت و مهم ترین عامل رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد بررسی قرار می دهند و  نتیجه ان  ظرف دو گزارش داده می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه در ماه گذشته تعداد یک هزار و ۲۵۰ بازدید و بازرسی از واحدهای خبازی در سطح شهرهای مازندران انجام شد، بیان کرد: تعداد ۲۹ واحد خبازی در این بین پلمب شدند و تعداد ۲۹۰ مورد اخطار به واحدهای خبازی شهرهای مختلف داده شد تا در صورت تکرار اقدام به پلمب شود.

عباس‌علی وفایی‌نژاد با اعلام اینکه حدود ۵ هزار واحد خبازی و نانوایی در مازندران فعالیت دارند و بیش از ۴۰۰ واحد خبازی و نانوایی در این شهرستان مشغول به کار هستند، ادامه داد: در بازرسی‌ها مهمترین مسئله رعایت بهداشت است البته اکثر خبازان در نانوایی‌ها رعایت فاصله اجتماعی را داشته و تأکیدات فراوان بر رعایت فاصله یک تا یک متر و نیم در صف‌ها دارند.

این مسؤول بیان کرد: برخی واحدهای خبازی در اقدامی جالب توجه دست به نشانه‌گذاری صفوف با رعایت فاصله حدود یک متر و نیم زدند.

وی یادآور شد: البته استفاده از ماسک یا شیلد حفاظتی در واحدهای خبازی، استفاده از مواد ضدعفونی استاندارد دست و سطوح، بهره از کارتخوان و عدم دریافت وجه نقد، استفاده از پنس در جابجایی وجه نقد، شستشوی مکرر محل پخت و استفاده از انبر در جابجایی نان از مهمترین نکات قابل رعایت نانوایی‌ها است.

وفایی‌نژاد گفت: تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نان سالم به دست مردم برسد و با عزم جدی در راه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی گام برمی‌داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.