×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تخریب بناهای غیرمجاز در آمل/پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از کرونا

۱۳ دیوارکشی غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی آمل تخریب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،​مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: این ساخت و ساز‌ها در زمین‌های کشاورزی روستای طوله کلا و شومکلا بود که در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفط کاربری زمینها، تخریب شد.
اسلامی با اشاره به اجرای طرح ده گردشی مستمر با هدف نظارت بر حفظ کاربری کشاورزی زمین‌ها و برخورد با متخلفان این عرصه افزود: پس از بررسی کارشناسان و تایید دیوارکشی بدون مجوز جهاد کشاورزی، مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است، ۱۳ فقره دیوارکشی در زمین‌های کشاورزی این روستا‌ها قلع و قمع شد.

او تاکید کرد: با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند، برخورد خواهد شد.

کشاورزان آملی خسارت دیده از کرونا ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

 سیدحسین اسلامی با اعلام این خبرافزود:این مبلغ تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۶ طرح بخش کشاورزی خسارت دیده از کرونا  پرداخت شده است.

وی ادامه داد : در مجموع امسال ۳۷ پروژه خسارت دیده از کرونا در بخش کشاورزی شهرستان آمل برای دریافت ۵۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل از تمامی خسارت دیدگان رسته های مختلف کشاورزی شهرستان خواست تا از طریق  سامانه kara.mcls.gov.ir (کارا) نسبت به ثبت نام و اخذ تسهیلات اقدام کنند.

شهرستان آمل بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصول در این عرصه ها تولید می شود.

جهاد کشاورزی مازندران تابستان امسال میزان خسارت کرونا بر بخش کشاورزی استان را حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود.

بر اساس همان گزارش ، بیشترین خسارت کرونا به تولید جوجه یکروزه ، مرغداری ها و شیلات بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.