×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حرکت دوباره چرخ های تولید واحد‌های صنعتی راکد

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از افزایش بازگشت واحدهای صنعتی راکد کشور به مدار تولید خبر داد.

کرات آملی،بابک دین پرست در بازدید از شرکت رویش طبرستان آمل اظهارداشت: در این دوره از فعالیت دولت هفت دستور مستقیم از رییس جمهور مبنی بر خروج واحد های تولیدی از تملک بانک ها صادر شده است.
وی گفت : در حال حاضر یکهزار و ٧١٨ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها قرار دارند که تاکید رییس جمهور خروج از تملک این بانک ها در اسرع وقت و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور اظهار داشت : در جلسه ای که دیروز برگزار شد قرار شد تمامی واحدهایی که توانایی بازگشت به چرخه تولید را دارند مشکلاتشان احصا و به کارگروه رفع موانع تولید استان ها معرفی شوند.
وی با بیان اینکه تمام این واحدهای تولیدی تا انتهای سال تعیین تکلیف خواهند شد ، افزود : بیشترین موانعی که وجود دارد قوانین تامین اجتماعی از جمله ماده ٣٧ آن است که متعلق به ٤٦ سال قبل است و طبق آن امکان واگذاری واحدهای تولیدی در تملک بانک ها، به افراد و یا خرید افراد متقاضی وجود ندارد.
دین پرست با بیان اینکه ستاد تسهیل در حال بررسی و رفع مشکل این قانون است ، گفت: با برطرف شدن این مشکل و امکان واگذاری واحدها به افراد ، مشکلات حدود ٤٠ درصد از واحدهای تولیدی احصا و به چرخه تولید باز می گردند.

وی افزود : طبق توافق انجام شده با روسای بانک ها قرار شد تملک واحدهای تولیدی به حداقل برسد و هیچ تملک بانکی منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.
معاون اقتصادی وزیر کشور همچنین همچنین از تعیین و تکلیف چهار هزار و ٥٠٠ معدن غیرفعال خبر داد و گفت : طبق آمار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بازگشت این واحدهای راکد ٨٨٨ هزار اشتغال ایجاد می شود که ١١١ هزار مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.
شرکت رویش طبرستان در زمینه تولید گیاهان زینتی  و صاردات انتریوم، رز و لیلیوم فعالیت دارد. از دیگر فعالیت های این شرکت ساخت و راه اندازی پروژه های گلخانه ای مدرن به روش هیدروپونیک (بدون خاک) است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.