×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از نسل جدید موتور ملی دوگانه‌ سوز خطوط ریلی کشور در آمل

نسل جدید از نخستین موتور‌های ملی دوگانه سوز به منظور استفاده در صنعت ریلی کشور در شرکت دیزل سنگین ایران در شهرستان آمل با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،نسل جدید از تولید نخستین موتور‌های ملی دوگانه سوز به منظور استفاده در صنعت ریلی کشور در شرکت دیزل سنگین ایران در شهرستان آمل با موفقیت آزمایش شد تا جمهوری اسلامی ایران گام ارزشمندی برای عدم وابستگی برای تعمیرات این نوع موتور‌ها به خارج از کشور بردارد.
آزمایش نهایی این نوع موتور‌ها با ۸۵۰ کیلو وات انرژی با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از  طراحی تا تولید نهایی به همت متخصصان جوان شرکت دیزل سنگین ایران در مدت حدود یکسال انجام شد.

آیین آزمایش فنی ون‌های این نوع موتور پیش از تحویل به شرکت راه آهن با حضور سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن ایران، معاونان و گروه مهندسی شرکت دیزل سنگین ایران در این شرکت واقع در شهرستان آمل انجام شد.

مصطفی نمازی مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران نیز با بیان اینکه همه مراحل طراحی تا ساخت این موتور به همت متخصصان این شرکت انجام شده است، گفت: حداقل تا کمتر از یک ماه آینده نخستین موتور بر پایه دوگانه سوز ملی بر روی لوکوموتیو خطوط ریلی کشور نصب و راه اندازی خواهد شد.
او افزود: عملکرد مطلوب این نوع موتور‌ها با کاربرد دوگانه آن باعث شده تا رویکرد‌های بسترسازی برای صنعت ریلی و دیگر صنایع کشور در این شرکت فراهم شود.
نمازی ادامه داد: سوخت مورد نیاز این نوع موتور‌ها در صنایع و خطوط ریلی که ب رپایه گاز طراحی و تولید شده به میزان حدود ۸۰ درصد گاز و ۲۰ درصد نفت گاز خواهد بود که این رویکرد تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران گفت: بر اساس تفاهم نامه و قراردادی که این شرکت با راه آهن جمهوری اسلامی منعقد کرده  تا پایان امسال حداقل ۵ دستگاه موتور دوگانه سوز ملی تولید و تحویل راه آهن جمهوری اسلامی ایران  خواهد شد./علی بابایی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.