×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بایدآثار دریافتی در دبیرخانه جشنواره های فرهنگی مانند اشکواره حسینی برای مطالعه در اختیار عموم مردم قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : باید تدابیری اندیشیده شود تا آثار دریافتی در دبیرخانه جشنواره های فرهنگی مانند اشکواره حسینی در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا از طریق مطالعه آنها تاثیرات لازم بر زندگی و اعتقادات مردم دیده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،عباس زارع در نشست خبری سومین اشکواره  فرهنگی هنری حسینی که در سالن اداره ارشاد امل برگزار شد، گفت: فعالیت های هنرمندان در ترویج محروم  و عاشورا با توجه به اینکه مسایل دینی و مذهبی در چنین برنامه های خلل بزرگی احساس می شود، این گونه برنامه ها مردمی که با عشق و علاقه در این حوزه انجام می شود، بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه اثار جشنواره بازنشر شوند، عنوان کرد: با وجود مشکلات زیادی که وجود داشته است این جشنواره امسال در ۵ بخش اتفاق می افتد و خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی شد .
مدیرکل ارشاد مازندران ادامه داد: باید به دبیرخانه جشنواره نگاه ویژه شود تا اثار ارسالی به دبیرخانه بخوبی بازنشر شود و در نتیجه برای ترویج فرهنگ عاشورا موثر  واقع می شود.
وی رسالت در حوزه رسانه را بازنشر اثار در فرهنگ سازی این موضوع خواند و خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه با وجود مشکلاتی اقتصادی که وجود دارد بصورت دلی انجام شد که جای قدردانی دارد.
زارع تصریح کرد: در ۵ ماه ابتدای سال ۵۰ میلیون بودجه فرهنگی داشته ایم که با این حجم از برنامه ها و حوزه ها بسیار کم است.

رضا حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی نیز برگزاری اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در این شهرستان را نقطه عطفی در مشارکت پذیری همه فعالان و هنرمندان رشته‌های مختلف فرهنگ و هنری در ارائه تولیدات و آثار فاخر میان مخاطبان و عامه مردم بیان کرد.
او افزود: باید با سمت و سو و جهت دادن به موضوعات جشنواره و نیز باز نشر دادن اصولی و حرفه‌ای بخش‌های مختلف این اشکواره از سوی  رسانه‌ها به درست در انتقال مفاهیم این اشکواره همت کرد.

حاجی پور با بیان اینکه اثرات تربیتی که مکتب سیدالشهدا و قیام کربلا بعد از ۱۴۰۰سال برجای گذاشته به مراتب درس آموزتر و بالاتر از دروس مدرسه و دانشگاه‌ها بوده است ،گفت:امروز هم رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر بعد از ۱۴۰۰سال که این مکتب و فرهنگ حسینی در میان مسلمانان و شیعیان نسل به نسل منتقل شده، باید با همین شیوه و ظرافت‌های خاص خودش درعصر کنونی نیز منتقل شود.

در پایان حسین جوادی دبیر سومین دوره اشکواره فرهنگی و هنری حسینی برگزاری چنین سوگواره ای را با توجه به اتفاقات اخیر بیماری کرونایی حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: امسال عنوان جدیدی در اجرای این برنامه با توجه به بیماری کرونا با عنوان سبک‌های جدیدی در شش بخش اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال سال گذشته استقبال سوگواره با وجود بر عدم پذیرش آثار غیراستانی بی نظیر بوده است، گفت: در آن دوره هشت هزار اثر از پنج هزار هنرمند حضور یافته بودند.

دبیر جشنواره استانی سوگواره حسینی در آمل افزود: امسال نیز بخش جدید، رسانه اضافه شد اما به دلیل ناتوانی در جذب و کسر بودجه بخش فیلم حذف شد.

وی با بیان اینکه حتما دستگاه دولتی لازم به ورود برگزاری چنین برنامه‌هایی نیست اما می توان از منابع شهری که در یک شهر وجود دارد برای این برنامه‌ها به کار برد، خاطرنشان کرد: اگر چه امسال با وجود حرف و حدیث‌ها در اجرای این برنامه‌ها و قرار دادن آن به لحاظ سیاسی، به خاطر ارزش‌گذاری به خون شهدای مدافعان حرم و عاشورای حسینی برگزاری سوگواره در دستور کار قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.