×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دادستان ها در برخورد بامفسدان ذره ای عقب ننشیند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نهراسند

رییس کل دادگستری استان مازندران:دادستان ها باید درراستای منویات مقام عظمای ولایت و برنامه تحولی ریاست قوه قضائیه آیت الله رئیسی، در برخورد بامفسدان ذره ای عقب ننشیند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نهراسند.

کرات آملی:حجت الاسلام محمدصادق اکبری در مراسم معارفه دادستان آمل با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی و قول‌های بدون پشتوانه عمل را یکی از آفت‌ها و دلسرد شدن مردم نسبت به نظام وحاکمیت بیان کرد وگفت: در دستگاه قضا باید با قدرت تمام به دنبال دفاع ازاحقاق حق مردم به دور از شعارزدگی و افزایش اعتماد به مردم باشیم.

حجت الاسلام اکبری افزود: امنیت زیربنای همه فعالیت‌ها اعم از اقتصادی علمی و آموزشی است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست، براین اساس تمام بخش‌های دستگاه قضائی استان، نیروهای انتظامی نظامی وامنیتی باید نسبت به ارتقا سطح امنیت اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کمترین میزان ناامنی در جامعه باشیم.

وی همچنین بر حفظ حقوق عامه تاکید کرد و یادآور شد: بنا بر قانون، حفظ حقوق عامه بر عهده قوه قضائیه و دادستان است و دادستان‌ها درکل استان باید نسبت به تضییع حقوق عامه واکنش مناسب نشان دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: مبارزه با مفاسد مسئله مهمی است که به هر شکلی مناسب نیست، یک جرم غیر مهم و فساد کوچک، وقتی مهم و بزرگ می‌شود و اصرار به آن گناه کبیره می‌شود؛ نباید از فساد غیر مهم گذشت تا پایه‌های یک نظام و جامعه را متزلزل کند و اقدام همه دستگاه‌ها باید قاطع، مثبت و بازدارنده باشد.

حجت الاسلام اکبری تسریع در رسیدگی‌ها و احقاق حقوق و ابطال باطل را وظایف دستگاه قضایی بیان کرد و گفت: پرونده‌های مردم در پیچ و خم دادرسی نباید گم شود، زیرا فساد ساز است و اولویت دستگاه به امور اصلی دادرسی باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در آمل تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، اما همچنان پرونده‌های مهمی وجود دارد که تعیین تکلیف نشده اند افزود: تسریع در رسیدگی ها، مدارا با مردم، تکریم و بزرگداشت مراجعان است همواره مورد تاکید ماست چراکه حفظ حقوق شهروندی و کرامت مراجعه‌کنندگان از وظایف عمده دستگاه قضایی و دادسرا‌ها است تا مردم از خدمات دستگاه قضایی استان رضایت داشته باشند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، «مهدی محمدی» را به عنوان دادستان جدید و عمومی شهرستان آمل معرفی و منصوب کرد.

محمدی، دادستان جدید آمل پیش از این معاون دادگستری آمل فعالیت می‌کرد. محمد کریمی که پیش از این به مدت حدود ۷ ماه دادستان عمومی وانقلاب آمل مسئولیت داشت، به سمت دادستان جدید مرکز مازندران معارفه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.