×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز کشت دوباره برنج در شالیزار‌های آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ازآغاز کشت دوباره برنج در  ۷۰ هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،سیدحسین اسلامی از کشت دوباره برنج و پرورش رتون، تاکنون در ۷۰ هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل خبر داد و پیش بینی کرد: با شرایط مساعد جوی، ۱۲ هزار هکتار نشا دوباره و ۲۰ هزار هکتار پرورش رتون در شالیزار‌های این شهرستان انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به کشت برنج امسال در ۳۷ هزار و ۶۷۸ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان و همچنین برداشت آن از چند روز گذشته گفت: برداشت شالی در ۳۶ هزار و ۶۷۸ هکتار مکانیزه و بقیه سنتی انجام و برداشت مکانیزه تاکنون در ۵۰۰ هکتار عملیاتی شد.

آماده بکار ۱۷۵ شالیکوبی فعال در آمل

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه ۱۷۵ واحد شالیکوبی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۵۸ واحد شالیکوبی با ظرفیت ۱۳۳ هزار تن در سال به صورت مدرن و ۱۱۷ شالیکوبی به صورت سنتی با ظرفیت ۱۱۷ هزار تن در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه وجود کارخانه شالیکوبی مدرن می‌تواند موجب کاهش ضایعات و افزایش کیفی محصول شود، افزود: کارخانه‌های شالیکوبی این شهرستان در حال حاضر آماده فعالیت برای تبدیل شالی حاصل از کشت اول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، گفت: ظرفیت سالانه کارخانه شالیکوبی مدرن ۲ هزار و پانصد تن و ظرفیت تبدیل سالانه شالیکوبی سنتی یکهزار تن در سال می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.