×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
یادداشت وارده/حال خونین دلان که گوید باز(اقدامات اخیر قوه قضائیه که شایسته تقدیر است )

کرات آملی/اقدامات تندرو تیز و قاطعانه وبیباکانه وانقلابی مرد همیشه انقلاب و خستگی ناپذیر و جسور جناب” رئیسی ” [قاضی القضات ]در باب مبارزه با ااعوجات درون سازمانی و ضعفها و عدم بهره برداری از ظرفیت ها ومقابله با نزدیک ترین آحاد منتسب به راُ س هرم قوه قضاییه که علی الخصوص می بایست شرافت قوه قضاییه را پاس دارند و مشوق این نهاد انقلابی در احراز و اجرایی عدل اسلامی و تحقق شعار “لیقوم الناس بالقسط” باشند .

نظارت تام وتمام بر وکلاو ترسیم استراتژی دقیق بر نظارت آنان که بعضا”هیچ مانع و رادعی بر حق الو کاله آنان تعریف نشده است و هریک برای خویش پاد شاهی شده بودندو بجای حل مسئله وایجاد آشتی در جامعه بر طبل دشمنی می کوبیدند . تاکید وتو صییه پدر علم حقوق (ناصر کاتوزیان )که قضاوت ووکالت را به قصد خدمت به مردم اختیار کنید و نهی کرده بودند که چنانچه موکلی محق نیست ؛نباید وکالت اورا بپذیرید وکالت کسانی را بپذیرید که حقوق آنان پایمال شده باشد زیرا هدف حقوقدان رساندن جامعه به عدالت واقعی است.

منشاء تمام قیام ها و انقلابات ؛بیعدالتی است.
حقوق دانها و وکلا باید جامعه قضاییه ایران از هرگونه اعوجاج و ناپاکیها نجات دهند وچهره جامعه حقوقی کشور را چون جوامع پزشکی و آموزشی از هرگونه آلودگیها پاک دارند .
از اشک یتیمی که عده ای گردن کلفت حقوقش را زایل کرده اند واز آه مظلومی که نه زبان دفاع از حقوقش رادارد ونه جیب پر پول که از عهده حق الوکاله بی حساب وکتاب برخی وکلا که خدارا فراموش کرده اند ونظارت بر آنها نمی شود بر آیند.

که اگر سخن را اغراق آمیز می پندارید کافی است سری به کانون وکلا ی استانها بزنید آنوقت به من معتر ض خواهید شد که تمام مصائب ورنجها که از این قشر به ستمدیدهایی که هم زبان بیان و داد خواهی ندارند وهم پول میلیاردریالی که تقدیم وکلا کنند تا در محاضر و دادگاهها از حقوق شان دفاع کند؛سخن به اندک گفته آید.

البته حساب حقوق دانهای متعهد ی که برای داد خواهی مظلومین و محرومین قیام می کنند وپول گرایی را سر لوح کار شان قرار نمی دهند؛جداست ودر این راه استراتژی تازه قوه قضائیه درتعین دقیق حق الو کاله و قید آن در برگهای دادخواست قابل تقدیر است.

و نیز طرح شفاف سازی در آمد های وزرا وو کلا ومدیران ارشد و عالی و تاجر کسبه و هر شهروندی که در آمد های او شفاف سازی شود و با هر در آمد غیر منطقی ومعنی داری مقابله گردد وبه نوعی پول شویی شود وتحصیل ملک ومال و پول ودر آمد ورزق و روزی در نظام ما تابع قواعدی روشن درآید.

آلودگیها وانحرافات مالی چنانچه رسم جهان راقیه است وتاکید مکتب ما واولیای دین ما ؛ بر تامین معاش از طریق کار و تلاش قابل تقدیر بسیار است به انجام رسد.
قرآن کریم تاکید دارد حاصل کار انسان جز سعی او نیست “لیس للانسان الاما سعی” سعی منطقی و الهی نه آلوده به انواع شبهات و آلودگیها .
مترفین وتطاولگران ملی وپولشویان از خدا بی خبرباسوء استفاده از خلا ء قانونی با غارت دلار و سائر منابع وثروت ملی وانتقال آن به ترکیه و گرجستان و فلان دهستان خارجه از رنج ملت ما برای شهروندی غیر ایرانی ایجاد درآمد کنند و ویلاها بیارایند و بطوریکه غارت این دلار ویورو به گفته بانک مرکزی سراز میلیارد ها برسد ؛آنگاه ملت ما برای تامین ارز جهت مصارف حیاتی و ضروری شان دچار چالش های دهشتناک شوند و آقا یان اپوزسیون خارج تشکیل دهند وبرای به مهمیز بردن ما نقشه بکشند.

مقابله با زمین خواری و اینکه عده ای به لطایف الحیل زمین های اطراف و حومه و داخل شهر ها را به تصرف در آورند و بقیمتهای کذا وکذا به مردم محروم و مستضعف بفروشند در حالیکه هیچ کار مثبت روی آن انجام نداده باشند؛مصیبت دیگری است که براکثریت مردم می رود بطوریکه زمین هرروزه بر قیمت آن افزوده می شود واقلیتی بدون هیچ رنجی تنها با فروش صدمتر ؛تاکید می کنم تنها صدمتر مربع میلیارد ها تومان به جیب بزند واین را عقود اسلامی بنامند !؟

دیانت و شریعت و فداکاری های امام و شهدا و جانبازیها و …همه وهمه را زیر سوال ببرند و از هیچکس صدایی بر نخیزد نه مجلس آستین ها را بالا می زند و نه قوه مجریه عکس العمل نشان می دهد و نه دادستان شهر دل محرومین را می ستاند بطوریکه دوباره بعد از چهل سال کارتون خوابی و چادر نشینی در پارکها و اسفناکتر از همه زندگی در قبر ها سر در بیاورد.

اکنون برقوه قضاییه است که بشکلی حساسیت خویش را بدین امر نشان داده است ؛خدا کند که مجموعه حکومت در این باب همدلی نشان دهند ؛دوقوه دیگر بد سلیقگی نکنند وبه این ابتلائاتی که موجب افول ارزشها و کمرنگ شدن دین در مجامع شده است وجامع ما را بدو طبقه سیر وگرسنه تبدیل کرده است پایان دهند.
مشروط بر اینکه همه باهم قوه قضائیه را یاری.
روندگان طریقت ره بلاسپرند
رفیق عشق چه غم دارد ازنشیب و فراز
*آمل#صلواتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.